افتخار پتروشیمی جم کمک به افزایش حقوق بازنشستگان است

مدیرعامل پتروشیمی جم تاکید کرد: افتخار می کنیم که با افزایش تولید و خلق ثروت در سال جاری به افزایش حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری کمک کردیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمدرضا سعیدی با اشاره به اینکه پتروشیمی جم (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) از بزرگترین صادرکنندگان محصولات پلیمری کشور است، گفت: درگروه محصولات پلی اتیلن سنگین، این شرکت رتبه نخست صادرات را از آن خود کرده و طی سال گذشته نیز محصولات این شرکت به کشورهای مختلف جهان از جمله چین، هند، ترکیه، عراق، افغانستان و برخی کشورهای اروپایی صادر شده است.
محمدرضا سعیدی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی جم با توجه به تنوع دریافت خوراک و تولیدات مختلف الفینی در منطقه ویژه انرژی پارس دارای موقعیتی ویژه نسبت به سایر مجتمع های منطقه است، خاطرنشان کرد: بخشی از تولیدات جم مانند پروپیلن، بنزین پیرولیز و بوتادین در منطقه ویژه پارس منحصر به فرد است.

سعیدی با اشاره به اینکه پتروشیمی جم سال گذشته در تولید اکثر محصولات رکوردهای سالیان قبل را شکسته است، ادامه داد: طی ۹ ماهه سال جاری نیز به اتکا کارکنان متخصص پتروشیمی جم، رکوردهای تولید شکسته شده و انتظار می رود تولیدات ما تا آخر سال از ۱۰۰ هزارتن ظرفیت اسمی فراتر رود که در جنگ اقتصادی و تحریم ها، حرکت بزرگی است.

با افزایش تولید و خلق ثروت، به افزایش حقوق بازنشستگان کمک می کنیم
 
مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به اینکه این شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری است، خاطرنشان کرد: افتخار می کنیم که با تولید بیشتر و خلق ثروت در ماه های اخیر، زمینه افزایش اعتبارات برای ارتقا حقوق بازنشستگان کشوری را در سال جاری فراهم کرده ایم.

جذب نیرو ضابطه مند شده است

مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به ضابطه مند شدن جذب نیرو در این مجموعه از زمان انتصابش تاکنون، اظهار داشت: برای جذب نیرو در حوزه های عمومی، اولویت با کارجویان مناطق پیرامونی پتروشیمی است که این را جزو مسئولیت های اجتماعی می دانیم و به آن پایبند هستیم، مگر اینکه در مورد خاصی، گزینه موردنظر در منطقه نباشد.
 
وی تاکید بر پاکدستی در کنار سایر شاخصه های نیروی انسانی برای انتصابات را مورد توجه قرار داد و گفت: در ایامی که مبارزه با فساد جدی تر از قبل پیگیری می شود، سخت گیری درباره پاکدستی هزینه های مضاعفی دارد، اما با جدیت به آن پایبند خواهیم بود. در این فرصت، جادارد از وزیر رفاه بابت حمایت از رویه مقابله با فساد تشکر کنم.

به گفته سعیدی، یکی دیگر از اولویت های پیگیری شده از زمان انتصابش، شناسایی نیروهای توانمند پتروشیمی جم و سپردن مدیریت شرکت های تابعه و روسای کمیسیون ها به آنها بوده است. وی گفت: این مهم باعث انگیزه بخشی به نیروها و بازدهی بیشتر ساختار نیروی انسانی شده است.
 
وی همچنین با اشاره به الزام جذب نیروهای تخصصی پتروشیمی از مسیر آزمون تصریح کرد: طی سال گذشته و امسال آزمون استخدامی پتروشیمی جم برگزار شد که به طور میانگین ۷۵ درصد نیروهای تخصصی جذب شده از شهرهای پیرامونی خصوصا استان بوشهر بوده اند.

توجه به مسئولیت اجتماعی وظیفه صنایع است
 
مدیرعامل پتروشیمی جم با تاکید بر اینکه وظیفه صنایع توجه به مسئولیت های اجتماعی مناطق پیرامونی است، ادامه داد: اما توسعه زیرساخت های منطقه به تنهایی از عهده پتروشیمی ها برنمی آید و دولت باید در این زمینه توجه بیشتری به منطقه داشته باشد.
 
وی در پایان با بیان اینکه به تناسب سرمایه گذاری عظیمی که در صنعت منطقه عسلویه شده در زمینه مسئولیت های اجتماعی این منطقه کار نشده است، ادامه داد: چندسالی است که در قالب شورای راهبردی پتروشیمی ها به شکل هدفمندتری نسبت به گذشته، کمک هایی با اولویت توسعه زیرساخت های منطقه دنبال می شود، اما پرواضح است که پتروشیمی جم و پتروشیمی های مشابه به تنهایی نمی توانند فاصله ایجاد شده از سالیان قبل را جبران کنند، از این رو باید در بودجه های سنواتی، به تقویت زیرساخت های منطقه  توجه شود.

کد خبر: 4217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =