رکورد قیمت مسکن در انگلیس طی سال ۲۰۲۱

بازار املاک بریتانیا سال ۲۰۲۱ را با رکورد به پایان رساند و میانگین قیمت مسکن به ۲۵۴ و ۸۲۲ پوند رسید که از ابتدای این سال ۲۴ هزار پوند و نسبت به دسامبر سال قبل از آن ۱۰ و چهار دهم درصد افزایش داشت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از نشنال نیوز، بازار املاک بریتانیا سال ۲۰۲۱ را با رکورد به پایان رساند و میانگین قیمت مسکن به ۲۵۴ و ۸۲۲ پوند رسید که از ابتدای این سال ۲۴ هزار پوند و نسبت به دسامبر سال قبل از آن ۱۰ و چهار دهم درصد افزایش داشت.

بر اساس داده‌های مؤسسه مالی «نیشنواید» قیمت مسکن در ماه نوامبر یک درصد رشد کرد و شاهد بیشترین افزایش قیمت در یک سال از سال ۲۰۰۶ بود.

«رابرت گاردنر»، اقتصاددان ارشد نیشنواید در این باره گفت: «قیمت یک خانه معمولی در بریتانیا اکنون به رکورد ۲۵۴ و ۸۲۲ پوند رسیده است که ۲۳ هزار و ۹۰۲ پوند در طول سال افزایش نشان می‌دهد. این بزرگ‌ترین افزایشی است که ما در یک سال از نظر نقدی شاهد بوده ایم. قیمت ها در حال حاضر ۱۶ درصد بالاتر از قبل از شیوع همه‌گیری کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰ است.»

تاییدیه‌های وام مسکن برای خرید خانه همچنان بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری بوده است، اگرچه در ماه اکتبر با کاهش فعالیت در بازار مسکن پس از هجوم اوایل سال ۲۰۲۱ تعداد این وام‌ها کاهش یافت.

کد خبر: 42492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =