نرخ بیکاری کردستان ۱۱.۴ درصد است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات سازمان آمار ایران در حال حاضر نرخ بیکاری در کردستان ۱۱.۴ درصد است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از فارس، خالد جعفری صبح امروز در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری و سیزدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کردستان که با حضور عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون  تسهیلات مناسبی در حوزه‌های مختلف جذب شده و ۲ هزار و ۹۱ شغل جدید در استان ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: با توجه به کمبود صنایع و سرمایه‌گذاری در این استان، نیاز به حمایت ویژه در پرداخت تسهیلات بانکی داریم و انتظار داریم مسئولان دولت نگاه ویژه‌ای به کردستان داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ادامه داد: سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی تسهیلاتی را در یافت کردیم، اما امسال با توجه به تغییرات سیاست پرداخت تسهیلات از این محل تاکنون موفق نشده‌ایم.

جعفری یادآور شد: در بخش کشاورزی نیز در تبصره ۱۸ اعتباراتی داشته‌ایم؛ اما تنها برای سرمایه در گردش بوده و نتوانسته‌ایم برای ایجاد طرح های جدید در این حوزه اعتباری جذب کنیم.

وی بیان کرد: در بحث تامین منابع مالی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی به دلیل کمبود تسهیلات بانکی نتوانسته‌ایم آن گونه که باید عمل کنیم و هم شهرک‌های صنعتی و هم منطقه آزاد تجاری بانه هنوز هم فعال نشده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: در رابطه با بحث مرزنشینی با توجه به اینکه در شهرستانی مانند سروآباد ۸۲ درصد جمعیت آن روستانشین هستند، نیاز است طرح‌های اشتعال پایدار روستایی در آن بیشتر دیده شود.

جعفری با بیان اینکه در حوزه اشتغال پایدار روستایی باید تسهیلات بیشتری هزینه شود، اظهار کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات کرونایی نیز اقدامات خوبی انجام شده و جایگاه هشتم کشور را داریم اما هنوز ۵۰ درصد افرادی که ثبت نام کرده‌اند، نتوانسته‌اند تسهیلات خود را دریافت کنند.

کد خبر: 4250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =