۱۳ هزار خانوار درگیر سیل

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به بارندگی‌های ۳۴۰ میلی‌متری و خسارت جدی به راه‌ها، مزارع کشاورزی و خانه‌های مسکونی، گفت: طبق آخرین برآوردها ۱۳ هزار خانوار در سیستان و بلوچستان درگیر تبعات ناشی از سیل هستند.

به گزارش آتیه آنلاین،رحمدل بامری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با وقوع بارندگی‌ها و جاری شدن سیلاب، رئیس جمهور به وزیر نیرو به عنوان نماینده ویژه دستور داد تا روند جبران خسارت‌های سیل و امدادرسانی تسریع شود.

وی اضافه کرد: حضور سایر مسوولان ازجمله وزیر کشور، رئیس ستاد مدیریت بحران، معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس هلال احمر کشور و فرماندهان نظامی و انتظامی و به ویژه استقرار استاندار سیستان و بلوچستان و پیگیری مشکلات مردم جنوب استان قابل قدردانی است. 

بامری افزود: بیشترین بارندگی‌ها ۳۴۰ میلی‌متر باران در کنارک را شاهد بودیم که در پی آن ۲ هزار خانوار آسیب دیدند و خانه‌های آنها قابل سکونت نیست و لوازم خانگی آنها نیز ازبین رفته است. در سایر شهرستان‌های استان هم مجموعا حدود یازده هزار خانوار دچار مشکلات ناشی از سیل هستند.

وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده و برگزاری جلسات ستاد مدیریت بحران در مرکز استان و شهرستان‌های درگیر سیل، خاطرنشان کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا ۲ نفر در شهر نِگور بر اثر ریزش سقف جان باختند و مردم این منطقه نیازمند جبران خسارت‌ها هستند.

معاون استاندار به قطعی ارتباطات برخی روستاها اشاره کرد و افزود: خدمات لازم توسط نیروهای مختلف اداری، جهادی و خیران در حال انجام است و هم اینک بیشترین نیاز سیل‌زدگان تامین لوازم خانگی، موادغذایی، پوشاک، پتو و چادر است که امیدواریم تهیه و ارسال شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: تکمیل طرح‌های فاضلاب شهری، طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی، هدایت روان‌آب‌ها در حوزه دشتیاری و پایین‌دست سدهای پیشین راسک و زیردان ساربوک و تخصیص اعتبار ویژه برای استاندارسازی خانه‌های غیرمستحکم، بهسازی راه‌های روستایی و جبران خسارت‌های سیل در تمامی بخش‌ها و تامین زیرساخت‌ها مورد تاکید است.

کد خبر: 42661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =