سرنوشت مبهم تئاتر در پساکرونا

کارگردان نمایش ««چهارشنبه آخرین روز هفته» گفت: تعدد آثار روی صحنه باعث می شود که هنرمندان مجبور به تولید با کیفیت آثار شوند، زیرا امروز مخاطب حق انتخاب بالایی برای تماشای آثار دارد و اگر نمایشی خوب نباشد به راحتی آن را کنار می گذارد.

به گزارش آتیه آنلاین،سیاوش مهندسی در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه تئاتر گفت: در حال حاضر نمایش «چهارشنبه آخرین روز هفته» را با بازی شقایق فتحی، حسن اسدی و حامد رحیمی نصر در تماشاخانه اهورا روی صحنه دارم.
وی درباره نمایشنامه «چهارشنبه آخرین روز هفته» افزود: نمایشنامه این اثر بر اساس یک داستان واقعی بوده و به صورت مشترک توسط فاطیما برازنده، مهدی مهریار نوشته شده است، واقعیت امر داستان این اثر به حدی گیرا و جذاب بود که از همان لحظه اول تصمیم گرفتم آن را روی صحنه ببرم. 

کارگردان نمایش «چهارشنبه آخرین روز هفته» درباره مخاطب هدف خود برای این اثر اضافه کرد: به نظر من هر مخاطب از زاویه نگاه خودش می‌تواند پیام متفاوتی را از اثر دریافت کند. فارغ از این موضوع معتقدم که هر کدام‌ از ما به نحوی می‌توانیم با داستان این نمایش ارتباط برقرار کنیم زیرا حداقل با یکی از عناصر اجتماعی مستتر در داستان روبرو شده‌ ایم. برای خود من نوع نگرش شخصیت های داستان به زندگی‌ و مسیری که برای خودشان انتخاب کردند ملموس ترین عنصر داستان است.

وی درباره رونق دوباره تئاتر پس از دوران کرونا افزود: رونق تئاتر برای همه دلگرم کننده است، تئاتر هنر مادر است، رونق تئاتر بدون شک تاثیر عمده ای بر سینما هم خواهد گذاشت زیرا این هنر بستر اصلی سینمای کشور است و بسیاری از بزرگان سینما از دل تئاتر وارد این عرصه شده اند.

این کارگردان جوان تئاتر درباره رقابت بوجود آمده در تئاتر پساکرونا اضافه کرد: در حال حاضر تعداد زیادی نمایش روی صحنه است و این در نگاه اول خوشحال کننده بوده اما از سویی این تعدد آثار با وجود اینکه هنوز تمامی مخاطبان تئاتر روی صحنه بازنگشته اند باعث کاهش فروش برخی آثار نیز خواهد شد.

وی در همین رابطه ادامه داد: اما از سویی تعدد آثار روی صحنه باعث می شود که هنرمندان مجبور به تولید با کیفیت آثار شوند، زیرا امروز مخاطب حق انتخاب بالایی برای تماشای آثار دارد و اگر نمایشی خوب نباشد به راحتی آن را کنار می گذارد. در حال حاضر که مخاطب به سالن تئاتر بازگشته باید با تمام وجود از این داشته استفاده کنیم، اگر امروز اثر بدی را به مخاطب تحویل دهیم ممکن است وی دلزده شده و بار دیگر برای مدتها از تماشای تئاتر پرهیز نماید، زیرا حال که وی ریسک حضور در سالن نمایش را به جان خریده انتظار دارد که ما هم اثری فاخر به وی ارائه کنیم.

وی درباره وضعیت رعایت پروتکلهای بهداشتی در سالنهای تئاتر اظهار کرد: از نظر بنده رعایت کامل پروتکل های بهداشتی نظیر داشتن ماسک و عدم تجمع قبل و بعد نمایش می تواند به جلوگیری از موج تازه کرونا نه تنها در تئاتر بلکه در تمامی مشاغل منجر شود، در حال حاضر شرایط کاملا در لبه تیغ است و اگر هنرمند و مخاطب کمی خطا داشته باشد ممکن دوباره شاهد تعطیلی تئاتر باشیم.

مهندسی درباره آینده کاری خود در عرصه تئاتر و سینما اظهار کرد: فعلا تمام تمرکزم بر اجرای موفق و تاثیرگذار نمایش «چهارشنبه آخرین روز هفته» است، به امید خدا بعد از اتمام این کار برای ساخت فیلمی کوتاه اقدامات ابتدایی را آغاز خواهم کرد.

وی درباره شرایط اهالی تئاتر در دوران کرونا خاطرنشان کرد: به هر حال کرونا شرایط بسیار خاص و پیچیده ای را بر دنیا تحمیل کرد. تمام صنایع از این شرایط متضرر شدند که مطمئنا تئاتر هم از این قائده مستثنا نبود. به همین علت به تمامی فعالان این عرصه دوران بسیار سختی گذشت. البته ما تمام تلاش خودمون رو می‌کنیم با فراموش کردن گذشته و نگاه مثبت به آینده بهترین ها روبرای مخاطبین رقم بزنیم.

کد خبر: 43914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =