توجه به آموزش در طرح ملی ۳۰۷۰ اجتناب‌ناپذیر است

با آموزش صحیح و کاربردی ضمن گسترش هم‌افزایی؛ سرعت توسعه طرح ملی ۳۰۷۰ دوچندان خواهد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ؛ پرستو حجازی، معاون منابع بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که در نشست آموزشی توجیهی جمعی از کارکنان شعب و اداره کل غرب تهران بزرگ سخن می‌گفت، افزود: سازما ن تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه‌گر در ایران است که بیش از ۴۳ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد، استفاده هرچه گسترده‌تر از فناوری و اجرای طرح ملی ۳۰۷۰ می‌توانند تاثیر بسزایی در افزایش خدمت‌رسانی و در نتیجه افزایش رفاه اجتماعی و ایجاد رضایتمندی در نزد مخاطبان داشته باشد.

  وی تاکید کرد: با توجه به گستردگی طرح در سطح کشور، تنوع در خدمات، پیچیدگی رویه‌های اجرائی، درخواست‌های گسترده و متفاوت، انبوه ناهمگون جامعه هدف، ارتباطات سیستمی سازمانی و غیرسازمانی و ... باعث می‌شود که  در اجرای طرح با موانعی روبه‌رو شویم که تنها با آموزش به کارکنان می‌توان مشکلات طرح یادشده را به حداقل رساند.

معاون منابع بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ اجرای طرح ۳۰۷۰ را در گرو دو اصل توسعه فراگیر زیرساخت‌ها و آموزش به کارکنان و کاربران دانست و افزود: در کنار این ۲ اصل؛ تبلیغات نقش مهمی در آگاهی‌بخشی به مخاطب دارد.

حجازی نبود برنامه آموزشی تعریف‌شده را در راستای بهبود و عملیاتی شدن طرح ملی۳۰۷۰ را یکی از چالش‌های مهم دانست و افزود: هر خدمتی در هر سازمانی با توجه به فلسفه وجودی آن دارای سیکل تعریف‌شده‌ای است که با آموزش به کارکنان و مخاطبان می‌توان ضمن هم‌افزایی و اثربخشی؛ توسعه طرح‌های ملی از جمله طرح ۳۰۷۰ بیشتر انجام  گیرد.

وی نقش آموزش را در طرح ملی ۳۰۷۰ بسیار مهم و اثرگذار دانست و پیشنهاد داد با توجه به گستردگی دامنه سطح طرح، مقوله آموزش نباید به یک نقطه معطوف گردد و حتی در بازاریابی و انتقال پیام به مخاطبان تبلیغات باید با نگاه آموزشی دنبال شود.

معاون منابع بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تاکید کرد: طرح ملی سی هفتاد بر سه لایه مهندسی‌شده مجزا با سه محیط متفاوت که عبارتند از: آموزش به مخاطبان و کاربران بیرون‌سازمانی، آموزش به کارکنان و کارشناسان شعب و آموزش به مسئولان ستادی، طراحی شود.

حجازی تصریح نمود: برای هر گروه  یادشده شایسته است بسته آموزشی متناسب با آن گروه نیز طراحی گردد.

معاون منابع بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ عدم بازخردگیری از نحوه اجرای طرح و نبود جامعه آماری را یکی از مشکلات طرح ملی ۳۰۷۰ دانست و افزود: با نهادینه کردن برنامه آموزشی و بررسی نقاط قوت و ضعف در ۳ لایه عملیات اجرائی می‌توان اهداف طرح یادشده را سریع‌تر از زمان تعیین‌شده پیش برد.

کد خبر: 4421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =