بیش از ۵۰۰ هزار مورد ابتلا به کرونا در روز؛ رکورد ابتلا در فرانسه باز هم شکست

ثبت ۵۰۱ هزار و ۶۳۵ مورد مثبت کووید-۱۹ در آزمایشگاه های فرانسه در ۲۴ ساعت از شکسته شدن رکورد نرخ ابتلا به این ویروس برای چندمین بار در هفته های گذشته حکایت دارد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، افزایش چشم گیر میزان ابتلا به کووید-۱۹ در فرانسه افزایش موارد بستری را نیز در پی داشته است. در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ هزار و ۱۸۹ نفر در بیمارستان های فرانسه بستری شدند.

همچنین روز گذشته ۳۶۴ نفر جان باختند که این تعداد نسبت به یک روز قبل ازآن که رکورد ۳۹۳ جان باخته در بیمارستان های فرانسه به ثبت رسید، کمتر است.

مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه  با  هشدار در مورد سویه اُمیکرون که تا ماه مارس (حدود دو ماه دیگر) احتمالا۶۰ درصد مردم اروپا را درگیرخواهد کرد، بار دیگر همگان را به مراقبت و هوشیاری در برابر ویروس کرونا فراخواند.

فرانسه که از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی با افزایش چشم گیر ابتلا به ویروس کرونا مواجه شده بود، به تازگی تدابیر سختگیرانه تری برای پیشگیری وضع کرده و در تازه ترین اقدام، مجلس ملی این کشور لایحه ای را قانونی کرد که بر مبنای آن ارائه «گواهی واکسن» برای استفاده از خدمات عمومی در فرانسه اجباری شد.

با اجرای این طرح از این پس فرانسویان باید برای دسترسی به فعالیت های تفریحی، رستوران ها، نمایشگاه ها یا سیستم حمل و نقل عمومی بین منطقه ای، گواهی تزریق واکسن ارائه کنند و دیگر آزمایش منفی کرونا موسوم به گواهی سلامت برای دسترسی به امکانات و خدمات بهداشتی کافی نخواهد بود. همچنین ارائه گذرنامه واکسن برای افراد بالای ۱۶ سال اجباری است و برای سن ۱۲ تا ۱۵ سال نیز ارائه گواهی سلامت کفایت می کند.

منابع خبری در آخرین سرشماری تعداد فرانسویانی را که هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکرده اند، حدود پنج میلیون نفر عنوان کرده اند.

کد خبر: 44922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =