اشتغال به دغدغه همگانی تبدیل شود

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید موضوع اشتغال به دغدغه همگانی دستگاه‌های حاکمیتی و نهادهای مردمی تبدیل شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی بیرانوند» در نشست با کارآفرینان استان گیلان گفت: در همه کشورهای دنیا توسعه پلتفرم‌ ها و ایجاد مشاغل خانگی از طریق فضای مجازی، توسعه پیدا کرده است.

وی افزود: در کشور ما بسیاری از کسب و کارهای تولیدی، توزیعی و خدماتی با فضای مجازی ارتباط دارند.

 سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در  هشتاد و دومین نشست شورای اشتغال، به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، قرار بر تخصیص سهمیه اشتغال برای این وزارتخانه شد.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مهمترین مسائل در حوزه اشتغال پایدار، تامین بازار برای فروش تولید است که این ظرفیت دراستان‌های مرزی محقق نشده است.

کریمی بیرانوند تصریح کرد: بزرگ‌ ترین مزیت استان‌های مرزی تبدیل شدن به پایانه صادراتی مرزی است و باید پشتیبان تولید کشور باشند.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید موضوع اشتغال به دغدغه همگانی دستگاه‌های حاکمیتی و نهادهای مردمی تبدیل شود. هرقدر شکاف میان حاکمیت و ذی نفعان کمتر شود اثرگذاری سیاست‌های کلان نیز بیشتر می‌شود.

وی با بیان این که طی چند ماه اخیر این رویکرد را همواره مدنظر قرار داده ایم، اظهار کرد: طی این مدت با سفر به ۱۰ استان، نشست های زیادی با مخاطبین مشاغل مختلف برگزار کرده ایم.

کریمی بیرانوند با بیان این ‌که باید سالی یک میلیون شغل ایجاد شود، خاطرنشان کرد: اگر این امر محقق نشود مشکلات به روال سابق باقی می‌ماند.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: باید هر دستگاه حاکمیتی و نهاد مردمی جایگاه و نقش خود را در حل  موضوع اشتغال و بیکاری بداند و اقدامات لازم را برای حمایت از آن نقش انجام دهد.

کریمی بیرانوند زنجیره کسب و کار دریایی را در روستاهای گیلان ضعیف دانست و گفت: باید ایجاد اشتغال با تکیه بر منابع بومی هر منطقه باشد.

وی اضافه کرد: دراستان گیلان با توجه به ظرفیت داخلی و استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه به صورت خاص می‌توان ضرر کسب و کارها را تا حدی جبران کرد.

کد خبر: 45194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =