۳۰۷۰ از نیمه گذشت

تا پایان هفته هفتم اجرای طرح ۳۰۷۰، (تبدیل ۳۰ خدمت حضوری به ۳۰ خدمت غیرحضوری برای کاهش سالانه ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به واحدهای سازمان تأمین‌اجتماعی)، ۱۷ خدمت غیرحضوری شده و قرار است فردا از ۴ خدمت دیگر نیز رونمایی شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در ادامه معرفی و راه‌اندازی خدمات طرح ۳۰۷۰ (تبدیل ۳۰ خدمت حضوری به ۳۰ خدمت غیرحضوری برای کاهش سالانه ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به واحدهای سازمان تأمین‌اجتماعی)، هفته گذشته از ۴ خدمت دیگر این سازمان که در بستر اینترنت ارائه و نیاز به مراجعه حضوری به شعب را منتفی می‌کند، رونمایی شد و قرار است فردا از ۴ خدمت دیگر نیز رونمایی شود.  

خدمات غیرحضوری شده در هفته هفتم، شامل خدمات اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفاصاحساب برای پیمانکاران و واگذارندگان کار، ارتقای سامانه دریافت لیست حق بیمه و فراهم شدن امکانات کنترلی برای کارفرمایان به منظور اصلاح لیست قبل از ارسال می‌باشد.

شما را با ۴ خدمت غیرحضوری طرح ۳۰۷۰ در هفته  هفتم، آشنا می‌کنیم:

صدور هوشمند و ابلاغ مفاصاحساب برای پیمانکاران 

الکترونیکی‌ شدن ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان برای کلیه پیمانکاران و واگذارندگان کار سراسر کشور از خدمات طرح ۳۰۷۰ است که در هفته هفتم از آن رونمایی شد. سالانه نزدیک به ۲۰۰ هزار مفاصاحساب صادر می‌شود. از جمله دستاوردهای غیرحضوری شدن این طرح کاهش تردد غیرضروری کارفرمایان، افزایش امنیت اطلاعات سازمان و همچنین کارگاه‌ها به دلیل استفاده از یک سامانه اختصاصی، امکان مشاهده مفاصاحساب‌های صادره در سامانه اختصاصی سازمان و حذف نیم میلیون مکاتبه غیرضروری در خصوص مفاصاحساب‌ها و اصالت‌سنجی آنها است.

ارتقاء سامانه دریافت لیست حق بیمه

بارگذاری و پرداخت لیست بیمه ماهانه که پیش‌تر به صورت حضوری و ارائه لیست انجام می‌شد و از سال ۹۸ غیرحضوری شد؛ اکنون به منظور رسیدگی بیشتر و بهتر از گذشته و پایداری آن ارتقا یافته است.

سازمان تأمین‌اجتماعی برای سرعت بخشیدن به روند انجام امور اداری بدون نیاز به مراجعه حضوری به آن سازمان این سامانه را ارتقا داده و در اختیار کاربران (کارگزاران بیمه) قرار داده تا مراحل بارگذاری و پرداخت لیست بیمه ماهانه ادارات و سازمان‌ها با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود.

انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد

این خدمت برای تمامی‌ افراد شاغل فاقد رابطه مزدبگیر با اعلام شغلی که به آن اشتغال به کار دارند (به صورت خوداظهاری) و همچنین زنان خانه‌دار، دختران مجرد و دانشجویانی که در تاریخ انعقاد قرارداد بیمه، سن آنان ۵۰ سال تمام و یا کمتر باشد و برای متقاضیانی که سن آن‌ها بیش از ۵۰ سال تمام باشد، در صورت دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سن ۵۰ سال، امکان انعقاد قرارداد بیمه، میسر خواهد بود.

صاحبان حرف و مشاغل آزاد به افرادی اطلاق می‌شود که برای انجام حرفه و شغل مورد نظر با داشتن کارگر و یا خود به تنهایی (خویش‌فرما) به استناد مجوز اشتغال صادره از سوی مراکز ذی‌صلاح یا به تشخیص هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی به کار اشتغال داشته و مشمول مقررات حمایتی خاصی نباشند.

۳ نوع پرداخت حق بیمه در این نوع بیمه وجود دارد:

نوع اول پرداخت: ۱۴ درصدی است که ۱۲ درصد آن توسط بیمه‌شده و ۲ درصد آن با کمک دولت پرداخت می‌شود.

این دسته از بیمه‌شدگان از مزایای بیمه بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی بهره‌مند خواهند شد.

نوع دوم پرداخت: حق بیمه‌ای که افراد می‌پردازند ۱۴ درصد و دولت نیز ۲ درصد را به عنوان کمک پرداخت می‌کند که در مجموع نرخ حق بیمه ۱۶ درصد می‌شود. این دسته از افراد از بیمه بازنشستگی و بیمه فوت قبل و بعد از بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند.

نوع سوم پرداخت: افراد در سومین نرخ و کامل‌ترین نوع بیمه حرف و مشاغل آزاد ۱۸ درصد و دولت ۲ درصد پرداخت خواهند داشت و به طور کلی فرد بیمه‌شده در این نوع بیمه از بیمه بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نیز ازکارافتادگی استفاده خواهد کرد. بخش درمان به صورت جداگانه در این نوع بیمه محاسبه می‌شود و هر فردی که می‌خواهد تحت پوشش بیمه درمان نیز قرار گیرد باید حق سرانه بپردازد که این امر می‌تواند شامل افراد تبعی فرد نیز شود. افراد تحت پوشش این نوع بیمه در مورد بازنشستگی و ازکارافتادگی و نیز بیمه فوت همانند سایر افرادی که به صورت اجباری حقوق‌بگیر هستند از مزایای بیمه استفاده می‌کنند و تنها موضوع درمان آنها متفاوت است.

افرادی که دارای حرفه و مشاغل آزاد هستند و به عنوان کارفرما مشغول فعالیت هستند حتماً از این نوع بیمه استفاده کنند. اگر فردی تحت هر شرایطی بازنشسته شده و یا حتی فوت شود، خانواده‌اش می‌تواند تحت شرایط تعریف شده به صورت مادام‌العمر تحت پوشش تأمین‌اجتماعی قرار گیرد.

درخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی

بیمه‌شده اصلی که به علت ابتلاء به بیماری عادی و یا به علت عوارض حاصل از حادثه ناشی از کار طبق گواهی پزشک معالج، عارضه آن غیرقابل علاج تشخیص داده شده، فرزندان و یا پدر و مادر بیمه‌شده اصلی که بر اثر بیماری یا نقص عضو طبق گواهی پزشک معالج، قادر به کار نباشند، شوهر بیمه‌شده اصلی که طبق گواهی پزشک معالج، مبتلا به بیماری غیرقابل علاج بوده و معاش وی توسط بیمه‌شده زن تأمین شود، مخاطبان این خدمت هستند.

کد خبر: 4583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =