حضور وزیر بهداشت در محل یادمان امام خمینی(ره) در مجتمع بیمارستانی امام

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در محل یادمان امام خمینی (ره) در مجتمع بیمارستانی امام بر مزار شهید عزت الملوک کاووسی نیز حضور یافت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی با حضور در محل یادمان امام خمینی(ره) در مجتمع بیمارستانی امام و زنده نگهداشتن یاد و خاطره آن حضرت با اهدای گل، بر مزار شهید کاووسی نیز حضور یافت و یاد و خاطره آن شهید سعید را گرامی‌داشت.

وزیر بهداشت همچنین با حضور در مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته بالینی ایران در مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی و دستگاه های شبیه ساز جراحی چشم، شبیه ساز جراحی نخاع، ربات جراح لاپاراسکوپی سینا، دستگاه سی تی اسکن حیوانات کوچک را در این مرکز افتتاح کرد.

عین‌اللهی طی سخنانی گفت: دستگاه‌های شبیه ساز در امر آموزش دانشجویان علوم پزشکی بسیار مهم هستند و با کمک این دستگاه‌ها امکان معاینه و حتی جراحی از راه‌های بسیار دور فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: پیش از این، دستگاه‌های شبیه ساز فقط در صنایع هوایی کاربرد داشت ولی امروزه در علوم پزشکی هم کاربردهای زیادی یافته‌ و بسیار مورد نیاز این علوم و دانشجویان آن است.

وزیر بهداشت جراحی تومورهای سرطانی را یکی از کاربردهای این دستگاه‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: باعث افتخار ماست که ربات‌های جراحی در کشور ساخته می‌شوند و انقلاب اسلامی موجب پیشرفت بسیار علوم به ویژه در عرصه پزشکی شده است.

گفتنی است، عزت‌الملوک کاووسی دانشجوی سال دوم پزشکی بود که ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در جریان امدادرسانی به مجروحان انقلاب شهید و به دستور امام خمینی (ره) در این مجتمع بیمارستانی خاکسپاری شد.

کد خبر: 46291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =