جزئیات واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال علیه کرونا

وزیر بهداشت جزئیات واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ ساله را اعلام کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی با اشاره به جزئیات واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۲ سال علیه کرونا، گفت: در امتداد واکسیناسیون، در زمینه واکسیناسیون کودکان در مرحله اول ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرد که کودکان ۹ تا ۱۲ سال واکسیناسیون را انجام دهند که از زمانی که ستاد این تصمیم را گرفت تا امروز، نزدیک به ۶۰۰ نفر کودک ۹ تا ۱۲ سال واکسینه شدند و اطمینان کامل پیدا کردیم که این واکسن‌ها برای کودکان کاملا ایمن است و کاملا می‌توانند موثر باشند.

وی افزود: بر همین اساس در ستاد کرونای وزارت بهداشت و ستاد کرونای کشوری تصمیم گیری شد که واکسیناسیون ۵ تا ۹ سال هم انجام شود.

عین‌اللهی تاکید کرد: خواهشم از مردم این است که در حال حاضر و در شرایطی که اُمیکرون در کشور ما هم تهاجم و وسعت پیدا کرده، برای افزایش مقاومت کودکان‌ در برابر این بیماری واکسیناسیون آن‌ها را انجام دهند.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وزارت بهداشت، وزیر بهداشت گفت: واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک دو واکسنی هستند که برای کودکان تزریق می‌شوند و به صورت دو دز تزریق می‌شوند. فعلا یک دز برای کودکان تزریق شده و طبق روال دز دوم هم تزریق می‌شود.

کد خبر: 46294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =