تشخیص اوتیسم نوزاد با سونوگرافی!

 هر صدای کوچکی برای آنها بلند است؛ صدای افتادن یک قاشق، شبیه ریختن هزاران تیرآهن است. تکرار برای آنها آرامش است و اگر در روز صدها بار ماشین باری کوچک‌ خود را جلو و عقب نکشند، چیزی در جهان آنها به‌ هم خورده؛ چیزی به اندازه به هم خوردن تعادل و نظم در طلوع و غروب آفتاب.

به گزارش آتیه‌آنلاین، کودکان مبتلا به اوتیسم- آسپرگر که آن را به اسم «درخودماندگی» نیز می‌شناسیم، خصوصیات شخصیتی - رفتاری خاصی دارند که همراهی والدین با آنها را دشوار می‌کند. بنابراین اگر امکان تشخصی اختلال ژنتیکی اوتیسم پیش از تولد وجود داشته باشد، انقلاب بزرگی رخ داده است.

اخبار منتشر شده توسط «دیلی ساینس» نشان می‌دهد پژوهشگران توانسته‌اند با داده‌های به دست آمده از صدها مورد سونوگرافی پیش از تولد و بررسی وضعیت آناتومی جنین دریابند که ناهنجاری‌های موجود در قلب، کلیه‌ها و سر می‌تواند نشانه وجود اختلال ژنتیکی اوتیسم باشد. بر این اساس، ۳۰ درصد از جنین‌هایی که بعدها با اختلال اوتیسم متولد شدند، دارای ناهنجاری‌هایی بودند که به آن اشاره شد. ناهنجاری در دختران بیش از پسران گزارش شده و شدت ناهنجاری‌ها نیز با شدت بیماری اوتیسم مرتبط بود. به عقیده این پژوهشگران، ناهنجاری‌هایی که در دوران جنین آغاز شده و سپس منجر به اوتیسم می‌شود، توسط سونوگرافی جنین در رحم مادر قابل تشخیص است.

تشخیص و درمان اوتیسم، توانایی اجتماعی را تا سه برابر افزایش می‌دهد. تشخیص پیش از تولد نوزاد می‌تواند یک دوره درمانی از بدو تولد را برای نوزاد به همراه داشته باشد و نیازی به صبر کردن تا دو یا سه سالگی برای شروع درمان و آموزش نوزاد وجود ندارد.

کد خبر: 47459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =