هفت فیلم در غیاب کمدی ها برای اکران نوروز

به‌مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۴۰۱، از تاریخ ۱۸ اسفند ماه هفت فیلم سینمایی جدید روی پرده خواهد رفت.

به گزارش آتیه آنلاین، هر سال وقتی جشنواره فجر تمام می‌شود بازار رقابت برای رسیدن به اکران نوروزی حسابی گرم است و گاهی کار به بحث و جدل هم می‌رسد اما از آنجایی که شیوع کرونا تجربه‌های تلخی را در سینما ثبت کرده برای نوروز امسال  این رقابت  خیلی هم پر سر و صدا نبود. سال گذشته هم‌زمان با اکران نوروزی، سینماها تعطیل شد و اندک آثاری که اکران شدند نیز با اقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو نشدند و به فروش اندک گیشه راضی و تسلیم شرایط موجود شدند؛ با این حال به نظر می رسد که اکران نوروزی ۱۴۰۱ احتمالا تعطیلی سال قبل را تجربه نمی‌کند. در جلسه‌ای که روز گذشته، در شورای صنفی نمایش برگزار شد، هفت فیلم «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان، «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، «لامینور» ساخته داریوش مهرجویی، «مرد بازنده» محمدحسین مهدویان، «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی، «قدغن» به کارگردانی مجید مافی و «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی برای اکران نوروزی اعلام شده‌اند و قرار است از ۱۸ اسفندماه روی پره روند. اما نکته قابل توجه اینکه در اکران نوروز امسال در حالی یک فیلم دفاع مقدسی، سه فیلم پلیسی، دو فیلم درام و یک ملودرام در سینماهای کشور روی پرده می‌روند که با توجه به فروش بسیار قابل‌توجه فیلم‌های کمدی انتظار می‌رفت که ترکیب فیلم‌های نوروزی با حضور فیلم‌های کمدی بسته شود اما در این ترکیب هیچ فیلم کمدی وجود ندارد.

«علفزار»

فیلم علفزار به نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی و تهیه کنندگی بهرام رادان است که  در ژانر اجتماعی درباره یک پرونده قضایی ساخته شده است. در خلاصه داستان «علف زار» آمده است: بعضی رازها بهتره فاش بشن، برخی هرگز… باید دفن بشن یه جایی دور از دسترس، برای همیشه. پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه از جمله بازیگران آن هستند. فیلم «علف‌زار» امسال در ۱۳ بخش مختلف جشنواره نامزد دریافت سیمرغ شد که در نهایت ۴ تندیس و یک دیپلم افتخار به این اثر تعلق گرفت.

«موقعیت مهدی»

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر که سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فجر را گرفت راهی اکران نوروزی می شود. این اثر که به عنوان مینی‌سریال تلویزیونی و به نام «عاشورا» در حال تولید است، نخستین تجربه کارگردانی را برای هادی حجازی‌فر را در عرصه سینما و تلویزیون رقم زده است. مینی‌سریال «عاشورا» به بخشی از زندگی شهید مهدی باکری فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا در دفاع مقدس می‌پردازد. در این اثر هادی حجازی‌فر علاوه بر کارگردانی، ایفای نقش اصلی را نیز بر عهده دارد.

«مرد بازنده»

فیلم مرد بازنده جدیدترین اثر محمدحسین مهدویان است که در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ حضور داشت. فیلمنامه این فیلم را ابراهیم امینی، حسین حسنی و خود مهدویان نوشته‌اند و داستان آن درباره سرهنگی‌ست که درگیر پرونده‌ای اسرارآمیز می‌شود. در فیلم سینمایی مرد بازنده بازیگرانی چون جواد عزتی، رعنا آزادی ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی و مهدی زمین پرداز به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم سینمایی مرد بازنده برای جوایز بهترین موسیقی متن و بهترین جلوه‌های ویژه بصری در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ نامزد شده بود که البته هیچ کدام از این دو جایزه را دریافت نکرد.

«شادروان»

فیلم سینمایی «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه کنندگی عباس نادران، روایتی شیرین از یک ملودرام اجتماعی در بستر خانواده‌ای حاشیه‌نشین است. علاوه بر سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی و با هنرمندی رویا تیموریان، چهره‌هایی چون رضا رویگری و بهرام ابراهیمی نیز در این اثر سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند.

«روز صفر»

فیلم سینمایی «روز صفر» با موضوع دستگیری ریگی، به کارگردانی سعید ملکان در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. امیر جدیدی، تینو صالحی، محمدرضا مالکی، مهدی قربانی، رضا خدادادبیگی، محمدعلی راجپوت، ابوالفضل صفاری، حمیدرضا سلیمانی راد، میلاد یزدانی، امین گلستانه، سینا شفیعی، ابراهیم برزیده، مژگان مخبرثابت، نوید کریم زاده، علی اصغر صبوری راد، محمد داغری، محمدرضا طهیری و با حضور ساعد سهیلی بازیگران «روز صفر» را تشکیل می‌دهند.

«قدغن»

«قدغن» ساخته جدید مجید مافی پس از فیلم سینمایی «تکخال» است که نوروز ۱۴۰۰ روی پرده رفت و حالا فیلم تازه برای اولین اکران ۱۴۰۱ متقاضی شده است. پروانه نمایش این فیلم مدتی قبل صادر شد و فرحبخش گفته بود که بدون هیچ ممیزی مجوز اکران صادر شده است. داستان «قدغن» طبق گفته سازندگانش درباره بزه‌های خانوادگی و اجتماعی و نیز اتفاق‌هایی است که در بعضی خانواده‌ها رخ می‌دهد و وارد حریم ممنوعه می‌شود. سام درخشانی، ساناز سعیدی، افسانه چهره‌آزاد، محمود جعفری، علیرضا استادی، ونوس کانلی، کریم امینی و رزا بیات در این فیلم بازی کرده‌اند.

«لامینور»

بیست و هفتمین فیلم بلند سینمایی داریوش مهرجویی است که به خواسته خود او در جشنواره فجر نمایش داده نشد و نوروز امسال پس از ۸ سال از خلق «سنتوری» بر پرده سینماها به نمایش گذاشته می شود. علی نصیریان، پردیس احمدیه، سیامک انصاری، بیتا فرهی، علی مصفا، مهرداد صدیقیان، بهناز جعفری، کاوه آفاق، امرالله صابری، رضا داودنژاد، دیبا زاهدی، سیامک ادیب، محمد رضا شهبانی نوری، شراره رنجبر، محمدجواد جعفرپور، مهرنوش ذوالفقاری، محمدهادی عطایی، مهدی مرتضایی، یاسمن کوزه گر، هومن بهزادی، شیدا مودب، هانا وارسته، سبحان خسروی، احمد یاوری، فرهاد ریش سفیدی، علی بلوردی و فریماه فرجامی بازیگران فیلم «لامینور» هستند.

ادامه تلاش سازندگان «شیشلیک» برای حل مشکل اکران عمومی

همچنین روز گذشته و پس از اعلام اسامی ۷ فیلم اکران نوروز ۱۴۰۱، محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم‌های «مرد بازنده» و «شیشلیک» که پیشتر وعده نمایش نوروزی «شیشلیک» را داده بود، درباره این فیلم توضیحاتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت. بر اساس این پست، به نظر می‌رسد هنوز مشکل اکران «شیشلیک» و پروانه نمایش آن حل نشده و به همین دلیل، امکان حضور در اکران نوروزی از آن سلب شده است. مهدویان نوشته است: «این چند روز خیلی‌هاتون در مورد اکران فیلم سینمایی «شیشلیک» پرسیدید. اگر منتظر «شیشلیک» هستید راستش باز هم باید کمی صبر کنید. امکان اکران «شیشلیک» برای نوروز فراهم نشد، ولی بسیار امیدواریم که با رفع مشکلات و نگرانی‌ها به زودی زود بتونیم این فیلم رو هم اکران کنیم. مطمئن باشید همه ما در تلاش هستیم که با اعتمادسازی و یک تعامل موثر در زودترین زمان ممکن مشکلات فیلم رو حل کنیم تا شما بتونید تماشاش کنید. اما در عوض خبر خوب اینه که فیلم سینمایی «مرد بازنده» رو امسال در سینماها تماشا خواهید کرد. همین حالا از شما دعوت می‌کنم نوروز در کنار خانواده‌هاتون فیلم سینمایی «مرد بازنده» رو در سینماهای سراسر ایران تماشا کنید. در سالن‌های سینما منتظرتون هستیم.» محمدحسین مهدویان جمعه ۲۲ بهمن در پستی اینستاگرامی، وعده داده بود که فیلم «شیشلیک» محصول ۱۳۹۹ در اکران نوروزی ۱۴۰۱ اکران خواهد شد.

کد خبر: 47468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =