کاهش تب کرونا در میان نگرانی از کمرنگ شدن پروتکل‌ها

 سرانجام پس از چند هفته ترسناک و دلهره‌آور که بوی مرگ تمام استان ایلام را پر کرده بود و از هر خانه‌ای صدای شیون و گریه در مرگ عزیزی به گوش می‌رسید، تب تند کرونا و آمار مرگ و میرهای دو رقمی در ایلام فروکش کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، این روزها که دیگر از شدت همه‌گیری کرونا کاسته شده، آمار افراد مبتلا و بستری از اعداد ترسناک سه رقمی و ۲ رقمی روزانه به کمتر از ۱۰ نفر رسیده و رخسار استان از قرمز تند به زرد مبدل شده است، می‌توان به اثرگذاری همه اقدامات و محدودیت‌های اعمال شده پی برد.

تعطیلی گسترده بازار، تفرجگاه‌ها و آرامستان‌ها، تداوم کاهش حضور کارکنان در دستگاه‌های اجرایی، اعمال محدودیت تردد در شهرستان‌ها و رفت آمدهای شبانه و استفاده عموم مردم از ماسک و رعایت پروتکل‌ها باعث شد اکنون آرامش نسبی در این استان حاکم شود.

حالا چند روزی است که کمی از استرس و اضطراب مرگ‌آوری کرونا در بین شهروندان ایلامی کاسته شده اما یک نگرانی جدید ایجاد شده و آنهم کمرگ شدن رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

حالا که پرسنل بهداشتی درمانی پس از کار پر التهاب پرستاری از بیماران کرونایی اکنون کمی آرامش یافته‌اند، کوچکترین سهل‌انگاری ما را به روزهایی می‌رساند که همزمان ۴۰۰ بیمار کرونا بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمان بستری بودند.

اکنون با وجود اینکه بستری‌های کرونا به ۵۰ نفر کاهش یافته و آمار ابتلای روزانه از ۵۰۰ نفر به زیر ۱۰ نفر رسیده، وضعیت آنقدر شکننده و ناپایدار است که هر لحظه امکان بازگشت به روزهای سیاه مرگ کرونا وجود دارد.

مسوولان هشدار می‌دهند این وضعیت حاصل پایبندی به محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌هاست و به هیچوجه نشانه از بین رفتن کرونا نیست بنابراین نباید رعایت پروتکل‌ها به رنگ‌بندی‌ها وابسته باشد.

استان ایلام دوره‌های متعددی از وضعیت‌های مختلف قرمز، نارنجی و زرد را پشت سر گذاشته و به طور معمول با بهبود وضعیت کرونا، رعایت پروتکل‌ها در بین مردم و صنوف کمرنگ شده است اما مسوولان هشدار می‌دهند اینبار دیگر نباید این مشکل تکرار شود و باید از وضعیت آرامی که به سختی و بعد از مرگ ده‌ها نفر ایجاده شده است، محافظت کرد.

بر این اساس استاندار ایلام تاکید کرد: تغییر وضعیت ایلام به زرد و ایجاد آرامش نسبی نباید باعث ایجاد غفلت شود، کوچکترین سهل‌انگاری ما را به روزهای بحرانی کرونا باز می‌گرداند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی با تاکید بر اجرای کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در استان اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های بعمل آمده استان ایلام یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در کنترل بیماری کروناست.

وی ضمن قدردانی از همه عوامل ستاد استانی کرونا افزود: همراهی خوب مردم در اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در ایجاد وضعیت موجود بیشترین تاثیر را داشته است و این نشان می‌دهد که ما راه غلبه بر کرونا را یافته‌ایم.

استاندار ایلام همراهی مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی در قطع زنجیره انتقال کرونا را مهمترین عامل کنترل این بیماری عنوان کرد.

تاکید استاندار بر اعمال محدودیت‌ها در رفتار مردم

استاندار ایلام گفت: هرچند اکنون آمار ابتلا به کرونا در استان کاهش یافته و به آرامش نسبی رسیده ایم اما نیاز است که همچنان در رفتارهامون کماکان محدودیت ها را لحاظ کنیم.

سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: سلامت مردم موضوع اصلی است و باید همگی توجه داشته باشیم که با وجود زرد شدن وضعیت استان از نظر ابتلا به کرونا، باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی با قدردانی از همراهی مردم، بازاریان، مدیران، کارکنان و دستگاه‌های اجرایی گفت: همه باید نقش موثر خود را در پیشگیری از ابتلا به کرونا و قطع زنجیره انتقال ویروس همچنین ایفا کنند.

استاندار ایلام اظهار داشت: هرچند بخش عمده‌ای از ممنوعیت‌ها برداشته شده است اما باید در رفتارهایمان کماکان محدودیت‌ها را لحاظ کنیم و در کنار استفاده اصولی از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از ورود به تجمعات خصوصا در فضاهای بسته و بدون تهویه و شست و شوی مکرر دست‌ها باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با اشاره به گام چهارم مهار کرونا با عنوان طرح شهید سلیمانی، اضافه کرد: سلامت مردم یک موضوع اساسی است و همگرایی تمامی دست‌اندرکاران طرح مورد انتظار است.

تغییر وضعیت ایلام به زرد نباید باعث غفلت شود

استاندار ایلام گفت: تغییر وضعیت ایلام به زرد و ایجاد آرامش نسبی نباید باعث ایجاد غفلت شود، کوچکترین سهل‌انگاری ما را به روزهای بحرانی کرونا باز می‌گرداند.

سلیمانی‌دشتکی با تاکید بر اجرای کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در استان اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های بعمل آمده استان ایلام یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در کنترل  کرونا بوده است.

وی ضمن قدردانی از همه عوامل ستاد استانی کرونا افزود: همراهی خوب مردم در اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در ایجاد وضعیت موجود بیشترین تاثیر را داشته است و این نشان می‌دهد که ما راه غلبه بر کرونا را یافته‌ایم.

ایلام، برای سومین روز متوالی فوتی کرونا نداشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: روز گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشد و ایلام سومین روز متوالی بدون فوتی را گذراند.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: روز گذشته ۵۶ مورد ابتلا جدید به کرونا در استان ثبت شد و مجموع مبتلایان به ۲۳ هزار و ۸۲۲ نفر رسید.

وی افزود: مجموع فوتی‌های کرونا در استان تاکنون ۶۵۰ نفر بوده است و تعداد بهبودیافتگان نیز ۲۲ هزار و ۵۲۲ نفر است.

دکتر کریمیان یادآور شد: استان ایلام در وضعیت زرد قرار دارد و امیدواریم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم همچنان ادامه یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: ۱۰ مورد جدید نیز در مراکز درمانی استان بستری شدند و مجموع بستری‌شدگان ۴۰ نفر است.

موفقیت و اثرگذاری طرح شهید قاسم سلیمانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان از موفقیت اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در استان خبر داد و گفت: این طرح با اولویت در استان دنبال می‌شود.

دکتر جمیل صادقی‌فر اظهار داشت: تیم‌های حمایتی، مراقبتی و نظارتی فعالانه به شیوه محله و خانواده‌محور در تلاش هستند تا مبتنی بر رفتارهای پیشگیرانه، بار بیماری در استان را کاهش دهند و دراین بین همکاری مردم بخصوص افرادی که دارای علائم هستند با این تیم‌ها، رمز موفقیت طرح است.

وی بانک‌ها را به عنوان یکی از محل‌های تجمع مردم که عمدتا فاقد سیستم تهویه‌ای مناسب هستند، ذکر کرد و افزود: باید به طور ویژه در ارتباط با تقویت خدمات الکترونیکی و ایجاد مکانیزم‌های لازم جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بانک‌ها تلاش شود.

کد خبر: 4747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =