صنعتی سازی حوزه مسکن امری ضروری است

حسینی گفت: لازم است که در احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن از ورود تکنولوژی حمایت شود.

سید البرز حسینی؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با وضعیت حوزه مسکن گفت: سالهاست در بخش مسکن عرضه کمتر از تقاضاست که این عدم تعادل به یکی از معضلات جدی اجتماعی تبدیل شده است.

وی با تامید بر اینکه در صنعتی سازی مسکن کم کاری‌ شده است عنوان کرد: طولانی شدن مدت زمان ساخت و ساز به این دلیل است که همچنان در بخش مسکن سنتی و نیمه سنتی پیش می رویم.

حسینی حرکت به سمت صنعتی سازی در حوزه ساخت و ساز و مسکن را امری ضروری خواند و گفت: لازم است که در احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن از ورود تکنولوژی حمایت شود البته ظرفیت‌های تولید مسکن در کشور بسیار بالا است و در همه مراحل ساخت حرفی برای گفتن داریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: برای احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور، هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و وزارت راه و شهرسازی مقدمات کار را به خوبی فراهم کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت مسکن‌های قانون جهش تولید دو منبع مالی اصلی دارد، تصریح کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۰ رقم ۳۶۰ هزار میلیارد تومان و در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیز رقمی را برای ارائه تسهیلات در حوزه مسکن پیش بینی شده است.

حسینی در ادامه افزود: منابعی نیز در صندوق ملی مسکن نیز موجود بوده که از محل اقساط بازگشتی مسکن مهر، خیرین مسکن‌ساز، بودجه های سنواتی و دریافت مالیات تامین می‌شود که نرخ بهره آن نیز در اختیار هیات امنا و وزارت راه و شهرسازی است تا منابع مالی را برای ساخت واحدهای مسکونی جهت دهی کند.

کد خبر: 48510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =