احتمال اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات حملات حیات وحش

به گفته رییس فراکسیون محیط زیست مجلس این فراکسیون در نامه‌ای به رئیس کمیسیون تلفیق مجلس خواستار تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای جبران خسارات ناشی از حیات وحش شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، سمیه رفیعی با بیان اینکه پنج سال است که سازمان حفاظت محیط زیست خسارات کشاورزان و دامداران ناشی از حملات حیات وحش را پرداخت نکرده است، گفت: متاسفانه این امر موجب نارضایتی این قشر و بعضا برخورد آنها در فصول سرد با حیات وحشی که به روستاها پناه می‌برند، شده است. بر اساس قانون شکار و صید، سازمان حفاظت محیط زیست موظف است نسبت به جبران خسارات و ضرر و زیان وارده به باغداران، کشاورزان و دامداران از جانب حمله حیات وحش و وحوش اقدام کند.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس ضمن انتقاد از سازمان حفاظت محیط زیست برای عدم پرداخت خسارات ناشی از حیات وحش طی پنج سال گذشته تاکید کرد: این امر موجب نارضایتی و ناراحتی کشاورزان - که همه داراییشان از بین رفته است - شده و در کنار آن موجب از بین بردن و کشتار حیات وحش مناطق و آسیب جدی به تنوع زیستی کشور شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس به منویات مقام معظم رهبری در خصوص «حفاظت از حیات وحش» که بی‌توجهی به آن را به ضرر منافع ملی دانستند اشاره کرد و گفت: در این راستا فراکسیون محیط زیست مجلس در نامه‌ای به رییس کمیسیون تلفیق مجلس خواستار تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای جبران خسارات ناشی از حیات وحش شده است که امیدواریم با مساعدت نمایندگان این مهم محقق شود.

کد خبر: 48660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =