آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌های طب سنتی با هند

مشاور امور بین‌الملل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، که به دعوت رییس مرکز پژوهش‌های طب یونانی وزارت آیوش (طب سنتی) هند به عنوان مهمان ویژه و سخنران مدعو به ایراد سخنرانی پرداخت از آمادگی کشورمان برای گسترش همکاری‌های علمی در حوزه طب سنتی با مؤسسات طب سنتی در هند خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا،  دکتر آرمان زرگران در این مراسم به صورت آن‌لاین در باره وضعیت طب سنتی در ایران و رویکرد کشورمان به این حوزه سخنرانی کرد.

وی همچنین طب ایرانی در ایران و طب یونانی در هند را همچون خواهر و برادر دانست و آن را فرصتی بزرگ برای همکاری‌های علمی دو کشور خواند و از آمادگی کشورمان برای گسترش همکاری‌های علمی در حوزه طب سنتی با مؤسسات طب سنتی در هند خبر داد.

گفتنی است مراسم روز ملی یونانی با حضور مقامات بلند پایه هندی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اسفندماه به صورت حضوری و مجازی برگزار شد. این مراسم ملی به صورت سالانه در هند در ماه فوریه برگزار می‌شود که امسال به علت شرایط کووید ۱۹ با تاخیر در ماه مارس برگزار شد. دکتر زرگران پیشتر نیز در سال ۲۰۲۰ به صورت حضوری به عنوان مهمان و سخنران ویژه این مراسم به دعوت وزارت آیوش در این مراسم شرکت کرده و به ایراد سخنرانی پرداخته بود.

کد خبر: 48673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =