بیانیه گام دوم انقلاب باید مطالبه اصلی جامعه شود

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: واژه‌های بیانیه گام دوم انقلاب باید برای نوجوانان و همچنین بزرگترها تبیین شود، چرا که این بیانیه باید گفتمان غالب و مطالبه اصلی جامعه شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، سید محمد حسینی در اولین رویداد نوجوانانه کشور پیرامون بیانیه گام دوم و رونمایی از مجموعه کتب چهل جلدی گام به گام در فرهنگسرای اندیشه اظهار داشت: اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان، فرزندان را با مضامین بیانیه گام دوم انقلاب آشنا می کند.

وی افزود: در دولت انقلابی عدالت محور و تحول گرای آیت الله رییسی از روز اول بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گرفته است، رونمایی از سند دولت نشان از توجه به این بیانیه دارد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه در تدوین برنامه هفتم دولت نیز بیانیه گام دوم مورد توجه قرار گرفته است، گفت: اسناد بالادستی متعددی وجود دارد اما این بیانیه از سوی خود مقام  معظم رهبری تدوین شده و ایشان بر واژه واژه آن دقت کردند.

حسینی خاطرنشان کرد:  دانش‌آموزان با توجه به سن خود، فداکاری‌های صورت گرفته در جنگ را ندیدند، براین اساس در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان شده که کجا بودیم و در چه وضعیتی قرار داریم و قرار است که به تمدن اسلامی که زمینه ساز ظهور است، دست پیدا کنیم.

به گفته وی، هفت توصیه بیانیه گام دوم انقلاب که باید مورد توجه همگان قرار گیرد در حوزه اقتصاد، علم، عدالت و سبک زندگی ایرانی و اسلامی  است.

وی ادامه داد: برای دست یابی به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب باید روحیه انقلابی داشته باشیم تا در همه امور بویژه در علم و فناوری نیز  به سمت قله پیش رفت.

معاون پارلمانی رییس جمهوری عدالت را  یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی دانست و گفت: دانش‌آموزان باید بیانیه گام دوم انقلاب را فراگیرند تا در آینده هم این بیانیه مطالبه مردم باشد.

حسینی ادامه داد: ظلم، بی‌عدالتی و بحران معنویت در دنیا وجو دارد، به همین دلیل این بیانیه با توجه به دارا بودن عدالت، راستی و پیشرفت مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود:  وضعیت ایران پیش و پس از انقلاب اسلامی را باید مقایسه کرد تا متوجه شویم که این سربلندی و عزت به سادگی فراهم نشده است.

کد خبر: 48701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =