آماده باش ۱۰۰ نیروی امدادی در چهارشنبه آخر سال

چهارشنبه آخر سال ۱۰۰ نیروی امدادی در ۶ ایستگاه ثابت و ۱۴ تیم سیار آتش‌نشانی در حالت آماده‌ باش کامل قرار دارند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،حیاتی سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: در چهارشنبه آخر سال ۱۰۰ نیروی امدادی در ۶ ایستگاه ثابت و ۱۴ تیم سیار آتش‌نشانی در حالت آماده‌ باش کامل قرار دارند، همچنین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز در تمامی پارک‌ها و بوستان‌ها به‌ویژه پارک‌های بزرگ، نگهبان مستقر می‌کند.

او گفت: در شب چهارشنبه سوری سازمان پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری بیرجند چهار دستگاه ماشین‌ با هشت نیرو مستقر می‌کند.

حیاتی گفت: امسال هزار و ۲۷۳ حادثه و حریق در مرکز استان اتفاق افتاده که از این تعداد ۴۵۵ مورد حریق و ۸۱۸ مورد حادثه بوده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: از این تعداد حادثه و حریق، ۶۴۸ نفر نجات یافته، ۱۳۴ نفر مجروح و ۱۴ مورد نیز فوت کرده اند.

او گفت: در مجموع امسال ۶ هزار و ۳۳۵ تماس واقعی و ۱۵ هزار و ۳۶ تماس غیرواقعی در مرکز استان ثبت شده است.

حیاتی گفت: تماس‌های غیرواقعی بیشتر توسط کودکان و نوجوانان و بخش دیگری نیز توسط افرادی که از مشکلات جسمی و روحی رنج می‌برند، اتفاق می‌افتد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: در ۲ سال اخیر به دلیل شیوع کرونا و کاهش مراسم‌های چهارشنبه سوری خسارت جانی در استان نداشتیم که امیدواریم امسال نیز با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شاهد خسارت جانی و مالی در چهارشنبه آخر سال نباشیم.

او گفت: سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند با کمبود ۳۰ نیرو مواجه است که مجوز استخدام ۱۵ نفر برای سال آینده اخذ شده است.

عنایتی معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: امسال برای ۸۲۳ ساختمان تأییده پروانه ساختمانی صادر شده که ۲۰۰ ساختمان زیر پنج سقف، ۲۱۵ ساختمان بالای پنج سقف و ۴۰۰ مورد تجاری بوده است.

او گفت: طی بازدید از واحدهای مخاطره‌آمیز سطح شهر، به ۷۰ مورد از اصناف که وسایل اشتعال‌زا داشتند اطلاع رسانی حضوری و کتبی شد.

عنایتی گفت: محل‌های غیرقانونی توقف کامیون‌های حمل سوخت شناسایی شده که برای چهارشنبه آخر سال ایمن سازی می شوند.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: کمتر از ۵۰ درصد جایگاه‌های سوخت استان استانداردهای لازم را رعایت می‌کنند.

او گفت: از جمله مهمترین نواقص جایگاه‌‎های سوخت شیب آن‌ها به سمت فاضلاب، نزدیکی به بافت شهری و نزدیکی به انبارهای کالا است که در صورت تصادف برون ریز یا انحراف خودرو و برخورد با جایگاه مشکلات بسیار شدیدی را ایجاد می‌کنند.

کد خبر: 48751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =