دولت برای توقف گرانی و تورم برنامه‌ریزی و نظارت کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ضرورت دارد که دولت با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌ از گرانی کالاها و افزایش تورم جلوگیری کند.

سید مهدی فرشادان؛ نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه افزایش قیمت برخی از کالاها پس از تصویب حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: قرار بر این بود که در تبصره ۱۴، مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی لحاظ شود و دولت نیز ارز دارو و کالاهای اساسی را در آن بخش آورده است ولی دولت طبق وعده‌ای که داده باید مانع افزایش قیمت‌ها شود.

وی عنوان کرد: طبق قولی که دولت محترم در خصوص ممانعت از گرانی‌ها و تاثیر حذف ارز ترجیحی بر کالاها به ویژه کالاهای اساسی داشته تا بدین لحظه مشاهده نشده و ما شاهد این هستیم که قیمت‌ها با نرخ بالایی به دست مردم می‌رسند. از سوی دیگر طبق گزارش‌هایی که به ما می‌رسد شاهد کمیاب و گران شدن برخی از داروها هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر افزایش نظارت‌ها اظهار کرد: دولت با نظارت بیشتر این موضوع را پیگیری کند تا یارانه‌ای که قبلا  تحت عنوان ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داده می‌شد با اجرایی شدن این قانون، به درستی به دست مردم برسد.  

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا تدابیر دولت بسیار موثر خواهد بود پس ضرورت دارد که با برنامه و سیاست‌گذاری‌هایی که خواهد داشت از گرانی کالاها، افزایش تورم جلوگیری کند تا مردم کشورمان که از لحاظ معیشتی با سختی‌هایی روبرو هستند بتوانند از بار اقتصادی شان کم شده و زندگی‌شان را کم هزینه تر پیش ببرند.

کد خبر: 49524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =