مهارت ارتباطی؛ کلید خدمت در تریاژ اورژانس

پرستار تریاژ بیمارستان تأمین‌اجتماعی امام‌ حسین (ع) زنجان مهمترین ویژگی پرستاران تریاژ را برخورداری از مهارت ارتباطی بیان کرد تا بتوانند امور را به نحو احسن مدیریت کنند؛ زیرا رسیدگی به بیماران در قالب سطح‌بندی انجام شده و بیماران نیازمند به درمان فوری در اولویت قرار می‌گیرند؛ در نتیجه توجیح سایر بیماران و همراهان آن‌ها که انتظار رسیدگی آنی دارند، نیازمند مهارت‌های مدیریتی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین شهلا فخرعزیزی تریاژ را خط مقدم درمان عنوان کرد که انواع بیماران به این بخش مراجعه کرده و پرستار تریاژ باید بتواند آن‌ها را با اولویت در مدار درمان قرار دهد و این اقدام نیازمند برخورداری از دانش و تجربه لازم است.

وی با بیان اینکه فعالیت در واحد تریاژ مستلزم برخورداری از روحیه ایثار و فداکاری است، افزود: زیرا پرستاران تریاژ به دلیل ارتباط مستقیم با بیماران در معرض انواع بیماری‌ها قرار دارند. همچنین آن‌ها با برخی بیماران پرخاشگر مواجه می‌شوند و برای همین باید از مهارت ارتباطی لازم برخوردار باشند.

پرستار تریاژ بیمارستان امام‌ حسین (ع) زنجان اظهار کرد: از سوی دیگر از سوی دیگر، توجیه برخی بیماران که در سطح‌بندی پایین‌تری قرار دارند و نیاز به درمان‌های فوری و اورژانسی ندارند نیز از جمله اقداماتی است که نیاز به مهارت‌های ارتباطی دارد؛ زیرا برخی از بیماران و همراهان آنها انتظار رسیدگی فوری دارند.

فخرعزیزی تعداد پرستاران تریاژ را هشت نفر برشمرد و گفت: درحال حاضر در هر شیفت تریاژ یک پرستار حضور دارد؛ اما در پیک‌های کرونا، تریاژ دولایه ایجاد شده بود که در هر شیفت دو پرستار فعال بودند. هرچند به دلیل کمبود نیروی پرستار، همکاران به ناچار در شیفت‌های متعدد مشغول به فعالیت بودند که خستگی کارشان را افزایش می‌داد.

وی تصریح کرد: همچنین در آغاز همه‌گیری مسائلی مانند کمبود تجهیزات حفاظت فردی و دوری از خانواده، برای پرستاران وجود داشت و با توجه به اینکه در اوایل بیماری نحوه انتقال بیماری مشخص نبود، شیفت‌های پراسترسی را تجربه می‌کردیم؛ اما بحمدالله رفته‌رفته با افزایش تجهیزات و رعایت ایمنی، این مشکلات بسیار کاهش یافت.

یک خاطره جالب

پرستار تریاژ در شرح یکی از خاطرات خود، افزود: سال گذشته آقایی هراسان به واحد تریاژ مراجعه و اعلام کرد که همسرش باردار است و نیاز به کمک فوری دارد؛ سریع بالای سر بیمار که در محوطه اورژانس داخل اتومبیل قرار داشت، حاضر شدم و با بررسی اولیه متوجه شدم که مادر درحال زایمان است؛ سریع اعضای تیم زایمان را بر بالین بیمار فراخواندم. با رعایت حریم شخصی بیمار، همان‌جا زایمان طبیعی انجام شد و نوزاد به دنیا آمد و هر دو به سلامت وارد اورژانس شدند.

کد خبر: 49788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =