وزیر بهداشت به تماشای «موقعیت مهدی» نشست

وزیر بهداشت عصر روز گذشته به همراه معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت و نیز تعدادی از عوامل سازنده فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تماشای این فیلم نشست.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی پس از تماشای این فیلم که مربوط به بخشی از زندگی شهید مهدی باکری است، اظهار داشت: با دیدن این فیلم، تمام خاطرات ما از دوران دفاع مقدس، زنده شد. افسوس خوردیم که آن دوران خوب، گذشت. به تصویر کشیدن حماسه‌های دوران دفاع مقدس برای جوانان، یک هنر بزرگ است. نسل جوان ما از حماسه‌های آن دوران، فیلم‌ها و آثار زیاد و با کیفیت بالایی ندیده‌اند. دفاع مقدس، یک حماسه ویژه بود و هیچ جنگی در دنیا همانند این جنگ نبود چراکه تقریبا اکثر کشورهای دنیا در مقابل ایران ایستاد.

وی افزود: از هنرمندان تقاضا داریم که آثار و فیلم‌هایی در مورد رشادت‌های نیروهای حوزه سلامت در بهداری رزمی دوان دفاع مقدس بسازند. شهدای بزرگی در بهداری رزمی تقدیم انقلاب شدند که هر کدام از آنها می‌توانند موضوع یک فیلم باشند. بسیاری از آنها در عملیات‌ها داوطلبانه برای نجات جان مجروحان و رزمندگان در اورژانس‌های خط مقدم حضور پیدا کردند و به شهادت رسیدند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: فیلم «موقعیت مهدی» بسیار خوب، حماسی و با کیفیت بود و مورد تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت. در این فیلم، فشارهایی که به خانواده‌های شهدا تحمیل می‌شد نیز به خوبی به تصویر کشیده شده بود. شهدا با خون خودشان، انقلاب را بارور کردند. این فیلم به ما یادآوری می‌کند که به هیچ عنوان نباید خاکریز را رها کنیم. تهمت، افترا و فشارها از فضای مجازی و واقعی باعث نخواهد شد که صحنه و خاکریز خدمت به مردم را ترک کنیم بلکه تا آخر در ادامه راه شهدا ایستادیم.

عین‌اللهی گفت: در آخرین دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان فرمودند که باید شاکر خداوند باشیم که به ما توفیق خدمتگزاری به مردم را داده و باید قدر هر لحظه و ثانیه آن را باید بدانیم. مدیران نظام سلامت برای ارتقای سلامت جامعه تلاش می‌کنند. در ابتدای مسئولیت ما، روزانه بیش از ۷۰۰ نفر قربانی و بیش از ۵۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا می‌شدند و جامعه پزشکی، شبانه روز تلاش کردند. تقاضای ما این است که حماسه‌های نیروهای حوزه سلامت در مقابله با کرونا نیز با زبان هنر برای جامعه به تصویر کشیده شود.  

وی یادآور شد: خداوند به عوامل سازنده فیلم «موقعیت مهدی» توفیق داده که این فیلم ساخته شده است در حالی که شاهدیم برخی فیلم‌های بی کیفیت با صحنه‌های نامناسب و نابهنجار ساخته شده که سازندگان آن در فساد و گناه جوانان شریک می‌شوند؛ اما عوامل سازنده فیلم «موقعیت مهدی» در هدایت جوانان و ثواب آن، شریک می‌شوند و نوعی باقیات الصالحات است.

عین‌اللهی یادآور شد: معاونان و مدیران وزارت بهداشت در طول ۷ ماه گذشته، شب و روز زحمت و خانواده‌های آنها نیز سختی‌های زیادی کشیدند که از آنها و خانواده‌های‌شان، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

کد خبر: 49913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =