سهم گردشگری در اقتصاد ملی ارتقاء یاید

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در سهم گردشگری در اقتصاد ملی به حداکثر ممکن ارتقاء یاید باید جایگاه و نقش صنعت گردشگری بیش از گذشته مشخص شود و سهم آن در اقتصاد ملی بر اساس ظرفیت‌های داخلی موجود به حداکثر ممکن ارتقاء یاید.

به گزارش آتیه آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: یکی از اتفاق‌های خوب در حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این بود که مجلس و دولت دوازدهم ساختار و تشکیلات این حوزه را بازنگری کرد و وزارتخانه تخصصی برای این سه حوزه تشکیل شد. مجلس به شکلی با رای اعتماد، اولین وزیر این حوزه را در دولت قبل تعریف کرد که منجر شد مسئولان این وزارتخانه در قبال نمایندگان مردم پاسخگو شوند، از طرفی برنامه‌های وزارتخانه شفاف و مشخص شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های متنوع کشور برای توسعه گردشگری و داخلی و خارجی تاکید کرد و افزود: در دو سال گذشته با پدیده کرونا مواجه شدیم که کل صنعت گردشگری در جهان را تحت تاثیر قرار داد، صنعت گردشگری ایران هم بسیار صدمه دید که خوشبختانه با شتاب گرفتن واکسیناسیون عمومی و مدیریت این بیماری، آرام‌ آرام چرخ صنعت گردشگری در حال حرکت است.

وی حوزه گردشگری سلامت را از نمونه‌های نوین و در حال توسعه در کشور دانست و گفت: خدمات گردشگری سلامت ایران در میان کشورهای منطقه دارای کمترین قیمت است، که باعث جذب بیشتر متقاضی این حوزه شده است. البته این به مفهوم ارائه دارو و مواد بر مبنای ارز ترجیحی به متقاضیان نیست، بلکه ارائه خدمت مانند درمان، جراحی، امور پزشکی و پرستاری، بستری را شامل می شود. ایران می‌تواند به جز گردشگری سلامت، از سایر حوزه‌های مختلف و متنوع گردشگری در منطقه و جهان گردشگر و درآمد بیشتر کسب کند.  

موانع توسعه و رونق گردشگری باید برطرف شود

پور ابراهیمی گفت: در برنامه ششم توسعه احکام خوبی در بخش گردشگری با موضوعات متنوع را تصویب کردیم، بخش بیشتر آن اجرا شد و بخش‌های کوچکی هم باقی ماند. در برنامه هفتم توسعه کشور که دولت در تابستان ۱۴۰۱ باید لایحه آن را به مجلس ارائه کند، جایگاه و نقش صنعت گردشگری در اقتصاد ملی بیش از گذشته مشخص خواهد شد. همچنین سهم گردشگری در اقتصاد کشور، بر اساس ظرفیت‌های داخلی موجود به حداکثر ممکن ارتقاء یاید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه باید هدف‌گذاری شود این است که در برنامه هفتم بتوانیم بر اساس شاخص‌های حوزه اقتصاد از ظرفیت‌های فرهنگی طبیعی باستانی کشور، هم به ارتقاء حوزه گردشگری کمک کنیم، هم موانع توسعه و رونق گردشگری را برطرف کنیم. امیدوارم ویروس کرونا هم به صورت کامل مهار شود تا اوضاع کسب‌وکارهای صنعت گردشگری به سرعت بهبود یابد.

کد خبر: 49968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =