برگزاری دوره‌های آموزش پیشگیری از حوادث برای کارگران ساختمانی

سرپرست اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر توجه ویژه وزارت مردم به کارگران ساختمانی، گفت: دوره‌های آموزش تخصصی پیشگیری از حوادث برای کارگران ساختمان برگزار می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «احمدرضا پرنده» در حاشیه میزخدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تبریز، اظهار کرد: با سفر به استان آذربایجان شرقی فرصتی محیا شد تا صحبتی با انجمن صنفی کارگران استان داشته باشیم و در راستای اجرای آموزش ایمنی کارگران ساختمانی به ارائه برنامه‌های کاربردی و جدی بپردازیم.

پرنده افزود: در راستای سفر رئیس جمهور محترم به استان آذربایجان شرقی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز همانند سایر وزارتخانه‌ها با تدابیر لازم و ایجاد میزخدمت برای ارتباط مستقیم با مردم اقدام کرد.

 سرپرست اداره کل بازرسی وزارت مردم با بیان این‌ که ارتباط چهره به چهره مردم و مسئولان به احصای مشکلات کمک می‌کند، گفت: وقتی مدیران ارشد در کنار مردم قرار گیرند، مشکلات احصاء می‌شود، در این صورت با جمع‌آوری مشکلات بخشی از آن‌ها در سطح استان قابل رفع است و بخش دیگری با تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در سطح کشور برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با نظارت و آموزش ایمنی در واحدهای اقتصادی در بخش‌های مختلف در پیشگیری از حوادث کارگاه‌ها با همکاری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با استفاده از تمام ظرفیت سازمان‌ها و نهادها، اقدامات مؤثری برای صیانت نیروی کار تحقق یابد؛ چرا که حفظ سلامت و صیانت از نیروی کار از برنامه‌های اصلی ما است.

سرپرست اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارگاه‌های پرخطر به منظور پیشگیری از حوادث، خاطرنشان کرد: در حاشیه این میزخدمت با نماینده شوراهای اسلامی کار و کارگر استان گفت‌وگویی صورت گرفت و فرصتی فراهم شد تا در خصوص اهمیت آموزش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و نقش مؤثر آن‌ها در حفاظت جان کارگران برنامه‌ریزی شود. البته همچون گذشته آموزش‌های تخصصی را  بازرسان کار دنبال می‌کنند.

وی از مسئولان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی درخواست کرد، با توجه به نقش مؤثر آنها در مشارکت در کاهش حوادث، سهم خود را در حفظ و صیانت نیروی کار محقق کنند.

پرنده خاطرنشان کرد: در سطح کلان به دنبال برگزاری دوره‌های تخصصی برای تشکل‌های کارگری و کارفرمایی هستیم تا برای حفظ و صیانت از نیروی کار اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر: 50788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =