بهزیستی یک سازمان حمایتی و تخصصی است

رئیس سازمان بهزیستی گفت: ما افتخار می‌کنیم در سازمان بهزیستی قبل از هر تخصصی مددکار هستیم و هرگاه از این واژه مقدس فاصله گرفتیم ضرر کرده ایم بهزیستی یک سازمان امدادی، حمایتی و تخصصی است .

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش علمی کاربردی مدیران مراکز پذیرش و هماهنگی جامعه هدف با بیان اینکه ارتباطات مردمی پیشانی ارتباط مردم با سازمان بهزیستی است، افزود: راهنمایی مراجعین و ارائه خدمات در پنجره‌ای واحد به صورت بدوی توسط این واحد انجام می‌گیرد. در حال حاضر قطب ابتدایی پاسخگویی به نیازهای مردم و دفاع از خدمات و اتفاقات خوبی که در سازمان بهزیستی بیش از ۴۰ سال است انجام می‌گیرد و بروز و ظهورش باید در این حوزه نمایان باشد.

قادری ادامه داد: این حوزه در ساختار باید حرفه‌ای و کارا باشد و باید در برگزاری این نوع هم اندیشی ها راه کارهای بدیع، تازه و خلاقانه برای مسائل مختلف ارائه دهید و این ایده‌ها تبدیل به طرح با پیوست فنی و حرفه‌ای و تخصصی شود و با حمایت ستاد به اجرا در آید.

وی گفت: در مرحله بعد خیرین و نیکو کاران و عموم مردم می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند و از کارشناسان این حوزه اطلاعات لازم را بگیرند و ارتباط و وفاق با شرکای اجتماعی برقرار شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، دانش و آموزش را به عنوان یک رکن اساسی مطرح کرد و گفت: انسان باید به طور مداوم از فضای مهارتی و آموزشی بهره گیرد و این آموزش‌ها نه هزینه که سرمایه گذاری است و به تجربه گذاشتن اطلاعات و بیان تاریخ شفاهی سازمان است که با این آموزش‌ها باید اطلاعات کارشناسان در حوزه‌های مختلف افزایش یابد.

قادری تاکید کرد: ما افتخار می‌کنیم در سازمان بهزیستی قبل از هر تخصصی مددکار هستیم و هرگاه از این واژه مقدس فاصله گرفتیم ضرر کرده ایم. بهزیستی یک سازمان امدادی، حمایتی و تخصصی است که افتخار می‌کند که مددکار تربیت کرده است و این وابستگی به پدیده مددکاری باید در فعالیت‌ها و خدمات مشهود باشد.

وی با بیان اینکه تاریخ شفاهی حوزه ارتباطات مردمی بسیار جذاب و مهم است، افزود: انعکاس مجاهدت‌ها و اقدامات مؤثر و پیشگیرانه که منجر به پیشگیری از آسیب‌ها شده است و حال یک نفر یا خانواده‌ای خوب شده است با همکاری روابط عمومی مستند سازی شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه آینده سازمان بهزیستی به پاسخگویی مناسب به مردم بستگی دارد، گفت: برخورد توأم با عطوفت و صبر با مراجعان و رعایت آرامش و برخورد مناسب در رسیدگی به درخواست‌های مردمی بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر ایجاد سامانه هوشمند ارتباطات مردمی برای پاسخگویی مناسب به جامعه هدف ادامه داد: خدمات حوزه پذیرش و هماهنگی باید شبانه روزی باشد و در کنار سایر نهادها برای کاهش و جلوگیری از بروز آسیب‌ها فعال باشند و باید از ظرفیت اورژانس اجتماعی در این زمینه به ویژه در مناطق پر خطر و ناایمن بهره جست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سیاست‌های تأمین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر استقرار نظام ملی احسان و نیکوکاری گفت: استفاده از نیروهای جهادی تخصصی در زمینه‌های مختلف بسیار مهم است و لازم است از ظرفیت گروه‌های مردمی در فعالیت‌های مختلف سازمان استفاده شود و تحول و بهره‌وری در سازمان باید شکل بگیرد.

کد خبر: 50997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =