باید مددجویان را به درجه‌ای  از خودکفایی برسانیم

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد، با اشاره به مصوبه شورای عالی اشتغال، کمیته امداد را مکلف به ایجاد ۵۰۰ هزار شغل برای دهک های یک تا پنج دانست.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از ایسنا، حسین فتاحی در حاشیه رویداد کار - آیین کج چینی در لنگرود ، کمیته امداد امام خمینی(ره) را یکی از اولین نهادهای تاسیس شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: فلسفه تشکیل کمیته امداد رسیدگی به امور محرومان بوده است.

وی یکی از اصلی ترین اقدامات کمیته امداد برای محرومان طی سالیان متمادی از فعالیت این نهاد را پیگیری جهت اشتغال مددجویان دانست و افزود: باید مددجویان را به درجه ای از خودکفایی برسانیم که توانمند و از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد، اشتغالزایی را یکی از سیاست های اصلی این نهاد دانست و اضافه کرد: رهبر انقلاب در احکامی که برای ریاست کمیته امداد صادر فرمودند، بر ایجاد درآمد با ثبات با حفظ کرامت و شخصیت مددجویان به عنوان یکی از اصلی ترین راهبردهای این نهاد تاکید کردند.

فتاحی، با اشاره به مصوبه شورای عالی اشتغال، کمیته امداد را مکلف به ایجاد ۵۰۰ هزار شغل برای دهک های یک تا پنج دانست و خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی ۲۵ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ را جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کمیته امداد تخصیص داده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد علاوه بر پرداخت تسهیلات نظارت بر ایجاد شغل را پیگیری می کند، گفت: با وجود تورم و گرانی، عزم خود را جهت اشتغالزایی و نهایتا ایجاد درآمد برای مددجو و خروج او از چرخه حمایت جزم کردیم.

معاون امور مجلس کمیته امداد، حمایت از زنان سرپرست خانوار از طریق مشاغل خانگی همچون نوغان را در دستور کار دانست و یادآور شد: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ بتوانیم ۵۰۰ هزار شغل را ایجاد کنیم.

کد خبر: 50998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =