آموزش های مهارتی برای مقرری بگیران بیمه بیکاری استان جزو اولویت هاست

مقرری بگیران بیمه بیکاری باید شناسایی و افرادی که توانایی انجام کار در واحدهای تولیدی را دارند طبق قانون به شرکت معرفی شوند تا از ظرفیت آن ها در تولید استان استفاده گردد.

مقرری بگیران بیمه بیکاری باید شناسایی و افرادی که توانایی انجام کار در واحدهای تولیدی را دارند طبق قانون به شرکت معرفی شوند تا از ظرفیت آن ها در تولید استان استفاده گردد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: محمدرضا فلاحتی مدیرکل این اداره راه اندازی سامانه جامع روابط کار را باعث تسریع در ارائه خدمات به مراجعین دانست و گفت: از زمان راه اندازی سامانه جامع روابط کار بسیاری از مراجعات به ادارات کاهش یافته و مردم شریف یزد با مراجعه به سامانه مذکور به راحتی درخواست های خود را ثبت و مدارک مربوطه را بارگذاری می کنند؛ مراحلی که پرونده طی می کند از طریق پیام کوتاه به درخواست کنندگان ارسال می شود.
وی به کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به شروع ویروس کرونا خبر داد و افزود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل دچار آسیب شد و به تبع آن متقاضیان استفاده از بیمه بیکاری سرعت چشمگیری داشت؛ خوشبختانه با توجه به فروکش کردن این ویروس منحوس مشاغل دوباره جان تازه ای گرفته و افراد اغلب به محل کار خود بازگشته اند.
این مقام مسئول استانی بحث آموزش مقرری بگیران بیمه بیکاری را از اولویت ها عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مقرری بگیران بیمه بیکاری مدت محدودی می توانند از این مقرری بهره مند شوند، برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای بسیار اهمیت دارد؛ برخی افراد در زمینه های مختلفی استعداد دارند که می توان با برگزاری کلاس های آموزشی آنها را شناسایی کرد.
فلاحتی با اشاره به اینکه در استان یزد با کمبود نیروی کارگر ساده و فنی در واحدهای تولیدی روبرو هستیم گفت: مقرری بگیران بیمه بیکاری باید شناسایی و افرادی که توانایی انجام کار در واحدهای تولیدی را دارند طبق قانون به شرکت معرفی شوند تا از ظرفیت آن ها در تولید استان استفاده گردد.
در این نشست مواردی از جمله اعلام ظرفیت کلاس ها و رشته های آموزشی از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، اعلام مشخصات دقیق مقرری بگیران از سوی اداره کل تامین اجتماعی و فراهم شدن امکان گزارش گیری از زیرسامانه بیمه بیکاری از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به تصویب رسید.

کد خبر: 51673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =