اولین گردهمایی فعالان حوزه های فرهنگی اجتماعی و ورزشی جامعه کار و تولید استان خراسان رضوی

اولین گردهمایی فعالان حوزه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی جامعه کار و تولید استان خراسان رضوی با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، این نشست با حضور محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد امین بابایی مدیرکل وزارت متبوع در خراسان رضوی و دیگر فعالان حوزه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی جامعه کار و تولید استان در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
محمد چکشیان معاون وزارت تعاون در این گردهمایی گفت: هدف این جلسه و نشست، استفاده از تجربیات شرکای اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. ما معتقدیم تحول در جامعه، در صورتی رخ می دهد که به صورت تیمی کار کنیم و باید ارتباط مستقیمی با فعالان این حوزه داشته باشیم.
وی گفت: مسئولیت ما این است که بتوانیم نشاط را در جامعه کار و تولید ایجاد کنیم و خروجی آن بهره وری تولید کشور خواهد بود و از این طریق کشور و اقتصاد نیز رشد خواهد کرد.
چکشیان بیان کرد: باید در خصوص ورزش جامعه کارگری هدف گذاری کنیم و نیروی انسانی با ورزش درگیر شوند، سازمان های وابسته به وزارت تعاون نیز با امر ورزش درگیر هستند و این میزان باید بیشتر شود.
معاون وزیر تعاون گفت: ما در حوزه ارتقای فرهنگ کار در مقابل تمام افراد جامعه مسئولیت داریم، اگر بتوانیم این فرهنگ را ارتقا دهیم حتی کودکان مخاطب ما هستند که این نشان از اهمیت این کار دارد.
وی تصریح کرد: مهم ترین موانع تولید موانع فرهنگی است، زیرا فرهنگ در ذهن افراد رخ می دهد، به این دلیل است که ارتقای فرهنگ کار از بسیاری کارهای دیگر مهم تر است. متاسفانه آسیب های اجتماعی روبه روز بیشتر می شود و طبق آماری که ارائه می شود در جامعه کار و تولید آسیب های اجتماعی کمتری وجود دارد. زیرا افراد در مجموعه های کار و تولید، مدیریت می شوند.
چکشیان ادامه داد: فدراسیون ورزش های کارگری بزرگترین فدراسیون ورزشی کشور است و بر این اساس باید اهمیت بیشتری به این حوزه دهیم، زیرا بسیاری از فرزندان این کشور در زیرمجموعه های این فدراسیون پرورش می یابند و در حال ورزش هستند، لذا ماموریت ما بسیار سنگین است.
وی ادامه داد: ما کار ستاد ملی نهضت فرهنگ کار را شروع کرده ایم و امیدواریم همه افراد در این حوزه به ما کمک کنند. فرهنگ کار باید از طریق مشارکت های اجتماعی ارتقا پیدا کند. فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی باید نسبت به دیگران تفاوتی داشته باشند و آن تفاوت رشد فردی است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هیچ کاری با سیستم اداری حل نمی شود و باید کار را به مردم سپرد. باید مجموعه های مردمی را توسعه دهیم و به حوزه مردمی سازی توجه بیشتری کنیم. در هرکاری که مردم ورود نکرده اند یا پیش نرفتیم یا خیلی کند و آهسته جلو رفته ایم.
وی گفت: ما در حال تببین برنامه راهبردی سه ساله در حوزه ورزش هستیم که باید نظرات مختلف در این برنامه دخیل شود. همچنین مسائل مختلف در جلسات این حوزه احصا می گردد که از طریق این مسائل برنامه راهبردی را تببین خواهیم کرد.
محمدامین بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این گردهمایی گفت: هدف ما از این گردهمایی توسعه ورزش کارگری است و مدتی قبل ساماندهی یکپارچه سازی اماکن ورزشی را ارائه داده ایم.
وی ادامه داد: همچنین به هیات پرورش اندام استان پیشنهاد داده ایم که از ظرفیت سالن های شهر مشهد در راستای ارتقای ورزش کارگری استفاده کنیم.
بابایی با اشاره به اینکه پرچمداری اداره کل استان به واسطه عملکرد شرکای اجتماعی است، اظهارداشت: استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و استفاده از کارگروه فرهنگ کار از رویکردهای ما در این حوزه است و با مشارکت بخش خصوصی برای شورای راهبردی اتماعی در حوزه فرهنگ کار برنامه های مختلفی داریم.

کد خبر: 51691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =