توسعه کسب و کار در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در قالب تشکلهای تعاونی

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان مهمترین هدف تفاهم نامه بین معاونت تعاون وزارت متبوع و شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی را توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در این حوزه در قالب تشکل های تعاونی عنوان کرد.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان مهمترین هدف تفاهم نامه بین معاونت تعاون وزارت متبوع و شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی را توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در این حوزه در قالب تشکل های تعاونی عنوان کرد.
توسعه کسب و کار در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قالب تشکلهای تعاونی
به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمدحسن حسینی در اولین جلسه عملیاتی سازی تفاهم نامه منعقده بین معاونت امور تعاون وزارت متبوع و شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، به اهداف و موضوعات تفاهم نامه اشاره کرد و مهمترین هدف تفاهم نامه را توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قالب تشکلهای تعاونی دانست.
آبیان، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابهر عنوان کرد: این شهرستان یکی از مهم ترین و ارزشمند ترین موردهای جهانگردی و توریستی استان زنجان به شمار می آید که برای توسعه و گسترش صنعت گردشگری از توانایی های قابل توجهی برخوردار است. ابهر از نخستین زیستگاه های انسانی ایران است که از قدمت و پیشینه طولانی برخوردار می باشد. یافته های باستان شناسی از تپه های باستانی منطقه بر وجود حیات در هزاره های قبل از میلاد در این منطقه مهر تایید می زنند.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابهر همچنین گفت: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای بهره مندی از پتانسیل های این شهرستان راهکار مناسبی است و در این مسیر دستگاههای اجرایی هماهنگ با هم عمل نمایند.
تصمیماتی که در این جلسه گرفته شد به شرح ذیل اعلام گردید: با توجه به قدمت شهرستان ابهر از لحاظ تاریخی و باستانی و پتانسیل منطقه تعاونیهای توانمند در حوزه گردشگری با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و ترغیب آنها جهت سرمایه گذاری در جهت حفظ میراث فرهنگی ایران و همچنین تشکیل تعاونی های صنایع دستی با توجه به اقلیم منطقه و توانمندی های افراد با تجمیع سرمایه های فردی و تشکیل شرکتهای تعاونی در قالب شخصیت حقوقی فعالیت و تشکیل گردد.
درخواست از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مکاتبه با ارگانهای ذیربط در جهت تسهیل در صدور مجوز گردشگری در مناطق هدف در جهت تسریع در انجام این امر مهم
معرفی افراد و هنرمندان فعال در صنایع دستی و گردشگری به تفکیک رشته که هم اکنون به صورت کارگاهی فعالیت می نمایند توسط اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری معرفی تا بتوانند در قالب شرکت تعاونی از برخی مزایای شخصیت حقوقی (برند – تسهیلات –اخذ کارت بازرگانی جهت انجام صادرات و واردات محصولات تولیدی و ارائه آموزشهای لازم و اخذ گواهی های فنی حرفه ای (در قالب کسب مهارت در محیط واقعی کار) و... و. ) بهره مند گردند.

کد خبر: 51773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =