۴ برنامه مهم و اولویت‌دار وزیر کار/عزت کارگر و کارفرما را در کهگیلویه و بویراحمد حفظ می‌کنیم

مدیرکل کار و تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه سعی ما بر این است که در زمینه‌های مختلف عزت کارگر و کارفرما را در کهگیلویه و بویراحمد حفظ کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون و کار ورفاه اجتماعی به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج؛ حمیدرضا واعظی‌زاده به مناسبت هفته کار در دیدار با کارگران یکی از گلخانه‌های شهر یاسوج اظهار کرد: ما گوش شنوای کارگران و کارفرمایان هستیم و با همراهی سایر دستگاه‌ها مباحث کارگری و کارفرمایی و مشکلات آن‌ها را در هر زمینه‌ای در دستور کار قرار می دهیم.

این مسئول گفت: رویکرد جدید ما در هفته کار و کارگر این است که به جای تجلیل در یک مکان متمرکز از آنها در واحدهای تولیدی خودشان تجلیل به عمل آوریم و معتقدیم که باید از کارفرمایان نیز تجلیل و تقدیر شود چراکه اگر کارفرما نباشد و فضای کسب و کار بهبود پیدا نکند کارگر هم دیده نخواهد شد.

وی تصریح کرد: کارگر و کارفرما و تشکل‌های کارگری و مسئولان حوزه کار در کنار یکدیگر قرار داریم تا فضای کسب و کار کهگیلویه و بویراحمد رونق پیدا کرد کند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در شروع سال هستیم و باید بیش از هر چیز تولید و اشتغال را در دستور کار قرار دهیم یادآور شد: باید در راه اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری در حوزه کسب و کار گام‌های بلندی برداریم.

این مسئول در ادامه اظهارات خود در جمع کارگران یک واحد گلخانه به مناسبت هفته کارگر گفت: در حوزه کار ۲۰۳ ماده قانونی داریم که همه آنها به اندازه تبصره ذیل ماده ۲۷ کارآیی ندارد.

واعظی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه باید ترویج و آموزش را بیش از هر چیز سرلوحه کار خود قرار دهیم گفت: آنچه که در محیط های کسب و کار نجات بخش هستند همین مسئله آموزش است.

وی در ادامه یادآور شد: در مواجهه با اختلافات و مشکلات نباید به صورت سلبی برخورد کنیم بلکه برخوردها باید ایجابی باشد و البته باید قانون را به کارگر و کارفرما آموزش دهیم وقتی که آنها در فضای قانونی قرار می گیرند حقوق یکدیگر را بیشتر درک خواهند کرد.

واعظی یادآور شد: همکاران ما در مراجع حل اختلاف به دنبال این هستند که هیچگاه کارگر و کارفرما ستیزی در کار نباشد و رای ناحق و ظالمانه نداشته باشیم و بیشتر فکر ما این باشد که صلح و سازش برقرار کنیم.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به استان و اعتبارات بسیار خوبی که برای ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین توسعه استان و بهبود فضای کسب و کار پیش‌بینی شده گفت: خوشبختانه دو رقم بزرگ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومانی و ۲۲۰۰ میلیارد تومانی برای استان مصوب شده است.

این مسئول با تاکید بر این که باید همیشه نقد منصفانه داشته باشیم و واقعیات را به مردم منتقل کنیم با اشاره به تدبیر وزیر کار برای رفع مشکلات از جمله در بحث اشتغال یادآور شد: وزیر جوان و انقلابی ۴ برنامه اولویت‌دار را مد نظر قرار داده که امیدواریم با اجرایی شدن آنها بخش زیادی از مشکلات کشور در زمینه اشتغال و بهبود فضای کسب و کار و همچنین غلبه بر فقر مطلق و حفظ بیت‌المال برطرف شود.

وی افزود: باید مسئولان مرتبط با بانکهای عامل را در کنار خود داشته باشیم و تعامل کامل بین همه ما برقرار باشد و موانع را در محیط کار برداریم.

کد خبر: 52104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =