عدم رعایت اصول ایمنی در کار، تهدیدی جدی برای سلامت جسمی و روحی نیروی کار است

جلسه کمیته تخصصی پیشگیری از حوادث شغلی به همت واحد طب کار و بهداشت حرفه ای مدیریت درمان سمنان و با حضور کارشناسان دستگاه های اجرایی همکار در این حوزه برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،  در این جلسه که با حضور دکتر امیدیان سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان و دیگر کارشناسان حوزه بهداشت حرفه ای و سلامت شغلی از اداره کل تامین اجتماعی، اداره کار، سازمان فنی حرفه ای و دانشگاه های علوم پزشکی استان برگزار شد در خصوص راهکارهای گسترش فرهنگ رعایت ایمنی کار و کاهش حوادث شغلی گفتگو و تبادل نظر شد.
دکتر امیدیان سرپرست مدیریت درمان استان سمنان، با تاکید بر لزوم حفاظت و حمایت از نیروی انسانی بعنوان بزرگترین و مهمترین سرمایه یک سازمان گفت: نیروی انسانی توانمند در هر زمینه ای می تواند باعث رشد یک سازمان شده و بهره مندی از قدرت و پتانسیل آن می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
وی حداقل اثرات آسیب دیدن جسمی یک فرد در حین کار را باعث آسیب دیدگی روحی یک خانواده عنوان کرد و گفت: متاسفانه عدم رعایت ایمنی در مسیر تلاش برای امرار معاش باعث وقوع حوادث ناگوار و هزینه‌های مادی و معنوی زیادی برای خانواده ها می شود.
دکتر امیدیان با بیان برخی از آمار وقوع حوادث شغلی در سطح جهان و ایران گفت: علیرغم تاکیدات زیاد بر توجه به ایمنی در کار، ولی افزایش میزان آمار حوادث شغلی و فوت ناشی از حوادث شغلی نشان از سهل انگاری نیروی کار و کارفرما در استفاده از تجهیزات ایمنی است.
سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان ترویج فرهنگ جهانی پیشگیری از حوادث شغلی را از سیاستهای اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی برشمرد و گفت: همه افراد و نهادهای دخیل در حوزه کار و تولید وظیفه داریم که برای حفاظت و حمایت از کسانی که برای گردش چرخ اقتصاد کشور و تولید ملی در حال فعالیت هستند تلاش کنیم.
در ادامه این جلسه حسین کاشانی رئیس اداره طب کار و بهداشت حرفه‌ای مدیریت درمان استان سمنان گزارشی از فعالیتها و بازرسی های انجام شده در راستای گسترش ایمنی در کار بیان کرد.
همچنین سایر کارشناسان نیز نظرات خود را در راستای هم‌افزایی ظرفیتهای موجود در دستگاه های اجرایی برای افزایش میزان رعایت ایمنی در کار و پایش و رفع تهدیدات در مسیر تامین سلامت نیروی کار عنوان‌کردند.

کد خبر: 52151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =