صدور ۱۰۰ هزار درخواست مجوز کسب‌وکار در بهار ۱۴۰۱

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۰۰ هزار درخواست صدور مجوز از طریق درگاه ملی صدور مجوزها صادر شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، «امیرسیاح» درخصوص آخرین وضعیت سامانه صدور مجوز کسب و کار اظهار کرد: دو هزار و ۱۵۰ مجوز کسب‌وکار در کشور شناسایی و یک هزار و ۴۹۰ کسب‌وکار در کشور در سامانه ملی صدور مجوزها بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تنها یک سوم کسب‌وکارهای شناسایی شده، اما هنوز در سامانه صدور مجوز کسب‌وکار بارگذاری نشده است و هیات مقررات‌زدایی از اوایل خردادماه در دو نوبت کاری کمیته تشکیل داده تا مجوزها به درگاه ملی کسب‌وکارها متصل شود.

مقاومت برخی دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوزها

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد گفت:  برخی دستگاه‌های خود انتظام همچون سازمان نظام روان‌شناسی و کانون وکلا در اتصال به سامانه و نسبت به اجرای قانون صدور مجوز کسب‌وکار مقاومت می‌کنند و از دستگاه‌های نظارتی خواستیم که آنها را مجاب به پیروی از قانون کنند.

سیاح تاکید کرد: وزارت اقتصاد در تلاش است مجوز کسب‌وکارها را اعلانی کند و مقررات زائد در فعالیت‌های اقتصادی را حذف کند.

وی درباره اعطای مجوز به کسب‌وکارهایی که به تهیه مواد غذایی می‌پردازند، گفت: سازمان غذا و دارو ملاحظاتی را در جهت سلامت مردم دارد و مانع اعطای جواز به این کسب‌وکارها می‌شوند و درصدد هستیم تا با سازوکاری مناسب این مسائل را برطرف کنیم.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد تصریح کرد: هم اکنون همه دستگاه‌ها می‌توانند برای دریافت مجوز کسب‌وکار به سامانه صدور مجوزهای کسب‌وکار مراجعه کنند البته به جز مشاغل خانگی که مربوط به مواد غذایی است.

به گفته سیاح، از ابتدای سال تا کنون حدود ۱۰۰ هزار درخواست صدور مجوز به درگاه ملی کسب‌وکارها صادر شده و نسبت صدور به درخواست ۲۴ درصد بوده است.

وی اظهار داشت: مرکز ملی مجوزها و وزارت اقتصاد از این پس هر هفته فهرست دستگاه‌هایی که مجوز صادر می‌کنند را منتشر می‌کند، پیش از این میزان اتصال دستگاه‌ها را منتشر می‌کرد.

کد خبر: 52382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =