ترمیم کسب و کارهای آسیب دیده از بلایا و شروع دوباره آنها جزو اولویت هاست

تفاهم نامه ترمیم اضطراری اشتغال در مناطق آسیب دیده فی مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری یزد منعقد شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حکم سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یزد سفر کرده بود، با استاندار و برخی مسئولین استان دیدار کرد. در این نشست برنامه ترمیم اشتغال اضطراری استان تشریح و تفاهم نامه همکاری در اجرای این برنامه فی مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری یزد منعقد شد.
وی در این نشست به تشریح برنامه «ترمیم اضطراری اشتغال در مناطق آسیب دیده از بلایا» که قرار هست به صورت پایلوت در استان یزد اجرا شود، پرداخت.
کریمی اتخاذ استراتژی مشخص برای ترمیم سریع اشتغال و اقتصاد مناطق آسیب دیده از حوادث را ضروری برشمرد و عنوان کرد: تخریب زیرساختها و ساختارهای مولد (صنعتی و کشاورزی)، از بین رفتن مشاغل، تشدید صدمات روحی و عقب افتادن منطقه از مسیر توسعه از جمله رخدادهای است که پس از بروز بلایای طبیعی روی می دهد.
وی حمایت از بخش خصوصی برای حفظ و یا بازتوانی مشاغل، اشتغال و توسعه فرصت های اقتصادی که منجر به ایجاد جامعه ای پایدار و تاب آور اقتصادی پس از سوانح می شود را مهم دانست.
کریمی بیرانوند تسکین، ترمیم و نوسازی را سه بخش برنامه فوق برشمرد و گفت: در مرحله تسکین، ایجاد سریع جریان درآمدی ثابت و اشتغال اضطراری برای تمامی خانوارهای آسیب دیده و رفع نیازهای فوری آسیب دیدگان مورد توجه قرار گرفته است.
وی تخصیص سریع بیمه بیکاری شاغلین کارگاههای آسیب دیده، اشتغال موقت آسیب دیدگان در مشاغل عمومی و آموزشهای فنی و حرفه ای را از جمله اقداماتی برشمرد که در مرحله اول برنامه «ترمیم اضطراری اشتغال» باید مورد تاکید قرار گیرد.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ترمیم کسب و کارهای آسیب دیده از بلایا و شروع دوباره آنها جزو اولویت های تمامی دستگاه های پس از برطرف شدن اولویت های امداد و نجات باید در دستور کار قرار گیرد.
کریمی بیرانوند ترمیم را دومین مرحله این طرح برشمرد و تصریح کرد: تدوین برنامه نوسازی منطقه، برقراری مشوق و حمایت از بکارگیری نیروی انسانی آسیب دیده در پروژه های بازسازی و بنگاههای دایر محلی، گسترش پوشش منطقه ای برنامه های ملی اشتغال، حمایت از خود اشتغالی و کسب و کارهای خرد و خانگی آسیب دیدگان و ... از جمله اقداماتی است که در مرحله ترمیم مورد تاکید قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه بلایا می تواند به عنوان فرصت برای اصلاح ساختار و توسعه منطقه به حساب آید، خاطرنشان کرد: در مرحله سوم برنامه، نوسازی و بازسازی کسب و کارهای آسیب دیده در منطقه، باید مورد توجه دست اندرکاران باشد. از طریق ارتقاء مهارتهای تخصصی و استفاده از فناوری می توان کسب و کارها را بهبود بخشید و شرایط را بهتر از قبل ساخت.

کد خبر: 52804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =