بیش از آنکه نگاه ما به کمیت تعاونی ها باشد به کیفیت آنها خواهد بود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: تا عدالت محوری بخش تعاون با افزایش توان ثروت عجین نشود و الگوهای موفق در این خصوص تکثیر نشوند عملا نمی توان بخش تعاون را به عنوان بخش جذاب و موفق به جامعه معرفی کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، همزمان با نخستین روز از هفته تعاون مراسم رونمایی از گاهنامه الکترونیکی با عنوان "با هم " با هدف تشریح عملکرد و ترویج بخش تعاون با حضور سیاوش آقاجانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، صولتی مشاور فرهنگی اجتماعی استاندار، محمدی رییس اتاق تعاون، علی پناه مدیر تعاون و دیگر روسا و کارکنان بخش تعاون در سالن فجر اداره کل برگزار شد.

آقاجانی در این مراسم با اشاره به کسب رتبه دوم گیلان در جشنواره تعاونی های برتر ملی گفت: با توجه به اینکه از ۳۱ استان کشور  تنها ۱۱ استان دارای تعاونی برتر بودند؛ رتبه دوم جایگاه خوبی برای استان گیلان است و این مدیون تلاش همه همکاران بخش تعاون و بیانگر این است که  بخش تعاون در استان گیلان دارای پویایی و به تبع آن ظرفیت های مناسبی است.

 آقاجانی ادامه داد: در بسیاری از موارد برای بخش تعاون سوابق ناخوشایندی ایجاد شد که تقصیر بخش تعاون و ساختار تعاونی ها نبود و در جلسات اصرار دارم با تبیین این موارد از اعتبار بخش تعاون دفاع نمایم.

وی با بیان این‌که  اشکالات و نواقص موجود باید ریشه یابی شوند خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم تا ظرفیت تعاونی ها تحت تاثیر برخی از ناکامی هایی که بعضا خود تعاونی ها مقصر نبودند قرار بگیرد.

آقاجانی در ادامه گفت: ایده اولیه نشریه بخش تعاون مربوط به حوزه تعاون اداره کل بود که قسمتی از آن مربوط به انعکاس اخبار است اما باید تلاش شود تا این نشریه در جهت هدف اصلی ما که بحث پویایی بخش تعاون است بیشتر گام بردارد.

وی تصریح کرد: این مهم را می تواینم  با انعکاس مقالات تحقیقی و پژوهشی و علمی در حوزه تعاون اعم از تالیف و ترجمه و تجربیات کشورهای دیگر و در همین راستا آسیب شناسی در خصوص تلاش هایی که ناکام مانده و تکثیر تلاش هایی که به موفقیت رسیده تحقق بخشیم و ازظرفیت های استان نیز استفاده کنیم.

آقاجانی ادامه داد: قطعا در این رویکرد بیش از آنکه نگاه ما به کمیت تعاونی ها باشد به کیفیت آنها خواهد بود چرا که تا عدالت محوری بخش تعاون با افزایش توان ثروت عجین نشود و الگوهای موفق در این خصوص تکثیر نشوند عملا نمیتوان بخش تعاون را به عنوان بخش جذاب و موفق به جامعه معرفی کرد.

وی یادآور شد: به فضل خدا با رویکرد دولت مردمی سیزدهم ذیل نگاه کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردمی کردن همه امور از جمله اقتصاد و با توجه بیشتر به باور جدی به فعل توانستن به شرط اراده و آگاهی، می توان با مشارکت همه فعالان بخش تعاون، سقف کوتاه فعلی را شکافت و وطرحی نو در بخش تعاون در انداخت.

آقاجانی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: تلاش ما این است که حمایت های ویژه دولت برای بخش تعاون را به دست تعاونی ها برسانیم و باید با اقدامات جهادی به این هدف دست یابیم.

در ادامه علی پناه با تبریک هفته تعاون گفت: بخش تعاون اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند فعالیت های فرهنگی و آموزشی است که اهمیت این موضوع از دو منظر بیشتر عیان می شود.

 وی ادامه داد: اولین ضرورت روایت موفقیت تعاونی ها است و دومین ضرورت معطوف به ایجاد انسجام و ارتباط بیشتر بین تعاونی ها و اتحادیه ها و کلا ذینفعان بخش تعاون و تعاونگران است تا از اخبار این حوزه و هم چنین رویدادهای مهم و نیز قوانین و مقررات این بخش مطلع شوند.

صولتی مشاور فرهنگی اجتماعی استاندار نیز با تبریک هفته دولت و تعاون و ضمن قدردانی از افرادی که در تدوین گاهنامه الکترونیکی "با هم "  نقش داشتند افزود: استان ما رکورد دار انتشار مجلات مکتوب و الکترونیکی است و این نشان دهنده این است که مردم استان ما اهل علم و فرهنگ هستند ولی با این حال فضای رسانه ای استان نیازمند تلاش بیشتر در جهت انعکاس صادقانه اخبار و رویدادها است.

 وی تصریح کرد: در این بین داشتن رسانه آزاد و مستقل برای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان احساس می شود و همینطور در کنار تدوین و انتشار نشریه لازم است به قالب های نوین رسانه ای مثل موشن گرافی و مستند سازی در جهت معرفی بخش تعاون و ترویج موفقیت های آن نیز توجه شود تا مردم به حضور در بخش تعاون ترغیب شوند.

مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار گیلان در پایان از حمایت خود برای اقدامات ترویجی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد.

کد خبر: 53352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =