هتلینگ و گردشگری بیشترین تاثیر منفی را از کرونا گرفته‌اند

رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران گفت: بیشترین میزان تاثیر کووید ۱۹ بر کسب و کارهای خدماتی است و هتلینگ و گردشگری بیشترین تاثیر را از کووید ۱۹ پذیرفته‌اند.

رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار داشت: بیشترین میزان تاثیر کووید ۱۹ بر کسب و کارهای خدماتی است و هتلینگ و گردشگری بیشترین تاثیر را از کووید ۱۹ پذیرفته‌اند.

حسین وظیفه دوست با اشاره به اینکه تمام تلاش ما برای استفاده از روش های نوین بازاریابی برای کاهش حداکثری تاثیرات منفی کووید ۱۹ می‌باشد بیان داشت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا بتوان از فرصت‌ها استفاده کرد تا هدف ما در حوزه مدیریت به شکل کلان و اجزای زیرین آن  به نتیجه ارزشمندی برسد.

وی با بیان اینکه باید از فرصت‌های به وجود آمده حداکثر استفاده را ببریم، افزود: تهدیدات ناشی از کرونا دامن همه کسب و کارها را گرفته اما باید راهکاری پیدا کرد که بتوان این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

وظیفه‌دوست بیان کرد: در صورتی که یک برند حتی در بدترین شرایط ایجاد شود، باز هم جای خودش را در این بازار حفظ خواهد کرد. باید به دنبال این باشیم که بدانیم چه ابزارهایی می‌توانند به ما کمک کنند در بازار نقش مفیدی داشته باشیم و آن هم در صورتی است که بتوانیم از دیتاهای موجود حداکثر استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه که آنچه در حوزه بازاریابی محتوا وجود دارد را باید به بهترین شکل در صنعت هتلینگ و گردشگری عملی کنیم، افزود: باید فعالیتهای خود را در حوزه پاسخگویی و مسوولیت های اجتماعی اجرایی کنیم تا باز هم بتوانیم در این شرایط سخت، در حوزه برندینگ در جایگاه بالاتر روی قله‌های موفقیت نسبت به بقیه قرار داشته باشیم.

وی ادامه داد: مجموعه گروه‌های هتل هما با جامعه نگری می‌تواند کار خود را سرعت بخشیده و  نسبت به رقبای داخلی در وضعیت بهتری قرار بگیرند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: باید تلاش کنیم بتوانیم از یکسری واژگانی که در حوزه مدیریت قرار دارد مثل ویرال مارکتینگ یا بازاریابی ویروسی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی ادامه داد: همین که مجموعه هتل‌های هما به دنبال این هستند که پروتکل‌های چارچوب بهداشت جهانی را رعایت کنند. در  همین حال به دنبال استفاده خلاقانه  از مواردی هستند که زمینه‌های مطلوبی برای استفاده از تهدیدها ایجاد کرده تا آرامش کامل برای مشتریان فراهم  شود که این نکته بسیار مهمی است. به این منظور که از وضعیت موجود به سمت  وضعیت بهتر رفته و در بحث برندینگ جایگاه خود را حفظ کرده‌ایم و پیشرفت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید در بحث نتورکینگ شناخت کافی داشته باشیم که بتوانیم زمینه و بستر لازم و کافی را در حوزه گردشگری برای خودمان به وجود بیاوریم. به نظر می‌رسد هر چه در بازاریابی نوین امروز وجود دارد و درست استفاده شود یک فرصت است  و ما نباید صرفا آن را یک تهدید ببینیم.

وی عنوان کرد: انگیزه بهتر شدن باید در مدیران ارشد یک سازمان وجود داشته باشد تا بستر مربوط به اهتمام زیرمجموعه نسبت به این موضوع فراهم شود. انگیزه اگر از مقامات بالا وجود داشته باشد، در پرسنل هم به وجود می‌آید. در چند وقت اخیر تمام تلاش هما برای این است که به سمتی بروند تا یک بستر  را فراهم کرده و تهدید را به فرصت تبدیل کنند. اقدامات انجام شده موید این است که راه را درست می‌روند و به تهدیدی که وجود دارد فائق شده و به عنوان فرصت از آن استفاده خواهند کرد و همچنان پیشرو و الگو برای سایرین هستند.

کد خبر: 5357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =