حسینی‌: «زاهدی وفا» به‌دنبال نوگرایی و شفافیت در وزارت کار است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مدیری دلسوز، مومن و توانمند توصیف کرد و گفت: برنامه‌های زاهدی وفا منشاء تحول وزارتخانه و حرکت در ریل درست است.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از ایرنا، «سیدمحمد حسینی» روز سه‌شنبه در دیدار جمعی از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، وزارت رفاه را وزارتخانه‌ای عریض و طویل با گستره فعالیت متنوع دانست و بیان کرد: این وزارتخانه نیازمند وزیری است که در کنار برخورداری از جایگاه علمی مرتبط، دانش و توان مدیریتی نیز داشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: نگاهی به کارنامه علمی و اجرایی زاهدی وفا نشان می‌دهد که عنصر شایسته‌ای برای تصدی این مسئولیت است و رئیس‌جمهور با علم به توانمندی‌ها و کارنامه موفق، وی را معرفی کرده است.

حسینی با اشاره به برنامه راهبردی و جامع وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور ایجاد تحول و نوگرایی در وزارتخانه، گفت: وی با توجه به دانش و تجربه موفق مدیریتی در حوزه‌های مختلف،‌ توانست در دوره سرپرستی به‌دور از هیاهو و با پرهیز از ورود به حاشیه‌های کاذب، فضای التهاب آمیز وزارتخانه را مدیریت کند و با اتخاذ تصمیمات درست و تخصصی، برخی از مشکلات موجود را برطرف کرده و آرامش و انسجام لازم را برقرار سازد.

وی با بیان اینکه برنامه وزیر پیشنهادی رفاه در راستای رسیدن به اهداف چشم انداز و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با توجه با اقتضائات کشور مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و اقتصاد مقاومتی و بر اساس اسناد بالادستی به‌ویژه سند تحول دولت مردمی تدوین شده است، خاطرنشان کرد: اصلاح نظام بازنشستگی، ارتقای پایدار صندوق‌ها و اشتغال به‌عنوان یکی از اولویت‌های جدی زاهدی وفا است و او برنامه خوبی برای حوزه اشتغال با توجه به ظرفیت‌های وزارتخانه دارد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در حوزه بهبود روابط کارگر و کارفرما، توانمندسازی کارگران و کارفرمایان و شرکای اجتماعی برای مشارکت موثر در نظام روابط کار و توسعه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سطوح ملی و محلی در توان و برنامه او قرار دارد.

حسینی، فسادزدایی و ارتقای شفافیت و پاسخگویی را از دیگر محورهای اصلی برنامه راهبردی وزیر پیشنهادی رفاه خواند و تأکید کرد: وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتقـای رضایتمنـدی مـردم و حرکـت بـه سـمت پیشرفت و عدالـت به‌عنوان شعارهای اصلی دولت مردمی از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی تصریح کرد: رویکرد اصلی زاهدی وفا اصلاح و تقویت نظام تعاون، ارتقای مهارت و اشتغال، تنظیم‌گری و تسهیلگری و بهبود روابط کار، اصلاح نظام رفاه و اصلاح نظام بازنشستگی و ارتقای پایدار صندوق‌ها و سرمایه‌گذاری است.

معاون رئیس‌جمهور افزود: از برنامه‌های مهم زاهدی وفا تدوین پیوست رفاهی برای سیاست‌های جدید دولت و تقویت بانک جامع اطلاعات رفاه ایرانیان و به خصوص تجمیع و یکپارچه سازی نظام حمایتی و تامین اجتماعی دولت است.

حسینی همچنین از برنامه‌های راهبردی وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی را ارتقای مهارت و اشتغال خواند و گفت: کار ویژه زاهدی وفا توسعه و تحول نهادهای تسهیل گر در حوزه کسب و کار و اشتغال و هوشمند سازی فرایند کاریابی و اشتغال خواهد بود.

براساس این گزارش، با اعلام وصول نامه معرفی محمدهادی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن مجلس، وی امروز در نشست فراکسیون انقلاب اسلامی به بیان سوابق علمی و مدیریتی خود پرداخت و نیز در صحن مجلس حضور یافت و با نمایندگان گفت‌وگو کرد.

کد خبر: 53942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =