تقویت تعاونی‌های حمل و نقل به تولید کمک می‌کند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: وضعیت تعاونی‌ها و حمل و نقل نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده ولی باید همچنان برای تقویت آن‌ها اقدام کرد چرا که تقویت این بخش به تقویت تولید کمک می‌کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، عین الله کشاورز ترک در بازدید از تعاونی حمل و نقل قزوین که به مناسبت هفته تعاون صورت گرفت، گفت: در سطح دنیا بازرگانی، صادرات و تجارت با حمل و نقل گره خورده، اما در ایران از این ظرفیت استفاده نشده است و اگر این فضا و تعامل ایجاد شود در حوزه‌های مختلف بسیار کمک کننده است و عدم توجه به این حوزه باعث می‌شود در صادرات عقب باشیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: ما در حال حاضر نیاز داریم برخی بخش‌های تعاون احیا شده و برخی بخش‌ها هم ایجاد یا توسعه پیدا کنند و در این استان در این راستا از تعاونی‌ها حمایت خواهیم داشت.

این مسئول عنوان کرد: ایجاد بارانداز میوه با مفهوم مدرن و صرف نظر از نگاه خرده فروشی و میدان بار یکی از نیازهای استان است و با تاسیس آن می‌توان نیازهای استان‌های اطراف را هم تامین کرده و به رشد صنایع تبدیلی و تعاونی‌های حمل و نقل در استان کمک کرد و اتاق تعاون می‌تواند به این حوزه ورود کند.

وی ادامه داد: باتوجه به موقعیت استراتژیک و جغرافیایی قزوین می‌توان از این ظرفیت برای توزیع میوه در استان‌های مختلف بهره برد و با راه اندازی جاده الموت به تنکابن دسترسی به قطب مرکبات هم تسهیل شده و بنابراین می‌توان قزوین را به عنوان مرکز توزیع در نظر گرفت.

این مسئول عنوان کرد: از موقعیت استراتژیک قزوین در حوزه های مختلف استفاده نکرده‌ایم و حتی در بخش آب منفی کار کرده‌ایم، آب، خاک و آفتاب دشت قزوین منحصر به فرد است و می‌توان از ظرفیت موجود استفاده کرد.

کشاورز ترک سپس با تاکید بر این نکته که مسئولین تعاونی‌ها باید افرادی متخصص در همان حوزه باشند، گفت: عدم تخصص در تعاونی‌هایی مانند تعاونی‌های مسکن استان مشکل ایجاد کرده و همین باعث می‌شود به بخش تعاونی‌ها ضربه بخورد، در حوزه مسکن یک تعاونی منسجم کفایت می‌کند.

در این جلسه نیازها و چالش‌های تعاونی‌های مختلف حمل و نقل استان مطرح شده و آمادگی این تعاونی‌ها در همکاری برای بارانداز میوه اعلام شد.

کد خبر: 54104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =