پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق آموزش و توانمندسازی امکان‌پذیر است

سرپرست دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیشگیری اولیه از آسیب‌های اجتماعی از طریق تقویت سرمایه‌های اجتماعی، آموزش، توانمندسازی و مهارت‌های زندگی امکان‌پذیر است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا پویا فر در دیدار با مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان و بازدید از مرکز جامع نگهداری معتادان و مرکز نگهداری کودکان کار و خیابانی در خرم‌آباد با بیان اینکه مقوله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان باید با جدیت پیگیری شود، افزود: در جهت پیشگیری و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی ضروری است و با همکاری همه نهادها و سمن‌های مردمی و دولتی باید در این خصوص اقداماتی موثری انجام داد.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف آسیب‌های اجتماعی را باید به درستی رصد کنیم، افزود : بررسی و ریشه‌یابی انحرافات اجتماعی از اهمیّت زیادی برخوردار است، انحرافات و مسائل اجتماعی امنیت اجتماعی را سلب و مانعی برای رشد و توسعه جامعه محسوب می‌شود، بنابراین پیشگیری مهمترین درمان این معضل جامعه محسوب می‌شود.

سرپرست دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه به کودکان خیابانی و کار اشاره کرد و گفت: وضعیت خاص کودکان خیابانی سبب شده تا آنها هم در جامعه ودر محیط خانوادگی، در معرض انواع سوءاستفاده‌ها و آسیب‌ها قرار بگیرند و به انبوهی از حمایت‌ها از جمله حمایت قانونی نیازمند باشند و می‌طلبد در این زمینه اهتمام بیشتری صورت گیرد.

پویا فر به مسئله اعتیاد در جامعه کارگری نیز اشاره و اظهار کرد: پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در محیط‌های کاری در استان موضوعی مهم و اساسی است که همواره مورد توجه مسئولین بوده و باید با توجه به رسالتی که در این زمینه در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وجود دارد همواره با پیش‌بینی و انجام برنامه‌هایی از قبیل فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم به کارگران و کارفرمایان درصدد پیشگیری و کاهش این نوع آسیب‌ها برآییم.

در ادامه این جلسه کریم خورشیدوند، مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به معضل بیکاری استان، گفت: مهمترین مسئله و معضل لرستان بیکاری به ویژه در بین جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است که یکی از دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی بیکاری در جامعه و استان است که باید در این زمینه اقدام عاجلی انجام داد.

کد خبر: 54889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =