افزایش تولید و رشد اقتصادی در گرو اشتغال آفرینی است

فرماندار کرمانشاه در پانزدهمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کرمانشاه افزایش تولید را یکی از اولویت های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: افزایش تولید و رشد اقتصادی در گرو اشتغال آفرینی است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، ابراهیم رحیمی زنگنه در پانزدهمین جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کرمانشاه که در سالن شهید رجایی فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد اشتغال از جمله ماموریت های محوله برای دستگاه های اجرایی است.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه ایجاد اشتغال زمینه رشد اقتصادی را فراهم خواهد کرد، افزود: اشتغال مقوله است که ریاست‌جمهوری و استاندار و دیگر مسئولین ا همواره بر آن تأکید دارد تا بتوان یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها که همانا اشتغال واقعی و پایدار فرزندان‌شان است برطرف شود.

وی در ادامه به اهتمام دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: هدایت صحیح منابع و تسهیلات به سمت اشتغالزایی واقعی یکی از راهکارهای اشتغال‌آفرینی است که در این رابطه دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و بخش خصوصی نقش مهمی برعهده دارند.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه باید به سمت حمایت از طرح‌های با اشتغال‌زایی بالا باشیم،تأکید کرد: در این مسیر تعریف و حمایت از مگاپروژه‌ها که اشتغال بیشتری دارند می‌تواند به استان کرمانشاه در رابطه با اشتغال‌آفرینی کمک کند.

فروزان نظری مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کرمانشاه در ادامه گزارشی از آخرین وضعیت اشتغال ثبت شده در سامانه رصد را ارائه کرد و در این خصوص گفت: در سال بر اساس سند توسعه اشتغال استان ایجاد ۱۵ هزار و ۴۵ فرصت شغلی برای شهرستان کرمانشاه پیش بینی شده که تاکنون ۸ هزار و ۳۱۴ فرصت شغلی محقق شده است.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کرمانشاه در ادامه گفت: در سال جاری ۱۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان از اعتبارات مشاغل خانگی با ایجاد ۴۴۰ فرصت شغلی توسط بانک های عامل با اجرای ۲۱۸ طرح مسقل و پشتیبان جذب شده است.

در ادامه این نشست مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان نیز گزارشی از وضعیت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ و همچنین گزارش عملکرد نهادهای حمایتی در مورد تسهیلات اشتغالزای بند ب تبصره ۱۶ توسط نمایندگاه بهزیستی و کیمته امداد ارائه شد.

کد خبر: 54975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =