عملیات اجرایی ۲ هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی با حضور وزیر تعاون آغاز شد

عملیات اجرایی ۲ هزار واحد مسکونی از محل طرح نهضت ملی مسکن با حضور صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه در شهر جدید گلبهار خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی عصر پنجشنبه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی این واحدهای مسکونی به خبرنگار ایرنا گفت: واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن توسط تعاونی ها در گلبهار انجام می شود.

محمد امین بابایی افزود: قرار است ۲ هزار واحد مسکونی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن توسط تعاونی ها و با همکاری بانک توسعه تعاون در گلبهار ساخته و تسهیلات مورد نیاز از طریق بانک مزبور پرداخت شود.

وی خاطر نشان کرد: ساخت مسکن کارگری در قالب نهضت ملی مسکن پس از عزم جدی دولت برای ساخت مسکن های ملی بود که وزارت کار نیز تصمیم گرفت تا اقدامی مثبت برای کارگران انجام دهد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار امیدواری کرد تعاونی ها بتوانند در کمترین زمان ممکن واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در گلبهار را تحویل متقاضیان دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در نشست سراسری زیست بوم اشتغال در مشهد از تلاشهای صورت گرفته برای تامین زمین مسکن طرح نهضت ملی مسکن برای تعاونی ها خبر و اطمینان داد که این مهم به طور کامل تامین خواهد شد.

از چهار میلیون برنامه دولت برای ساخت مسکن ۱۰ درصد یعنی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان دولت سیزدهم سهم خراسان رضوی است. بخشی از این طرح با تامین زمین مسکونی و برخی به صورت خودمسکونی اجرا می شود.

در بخش مسکن روستایی در این طرح مقرر شده ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲ هزار و ۵۹۶ روستای استان خراسان رضوی با جمعیت بالای ۲۰ خانوار احداث شود، ۶۰ هزار واحد مسکونی نیز شهرهای بالای ۱۰۰ خانوار شامل کاشمر، قوچان، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار و نیشابور است. ۶۰ هزار واحد مسکونی نیز در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار خانوار احداث می شود که آمار آنها ۸۹ شهر است.

شهر جدید گلبهار در ۳۵ کیلومتری شمال غربی کلانشهر مشهد قرار دارد. این شهر از جنوب به سلسله کوه‌های بینالود، از شمال به کوه‌های هزار مسجد منتهی شده و به علت قرار گرفتن بین دو رشته کوه دارای هوایی مناسب است. گلبهار که برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و قابل توسعه تا ۴۰۰ هزار نفر ساخته شده است با وسعتی چهار هزار هکتاری در امتداد جاده مشهد - چناران قرار دارد.

ایجاد این شهر در چارچوب سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ به منظور کنترل توسعه پیوسته این شهرها، هدایت جمعیت محدوده اطراف آنها و جلوگیری از نابودی زمین‌های کشاورزی اطراف شهرها و اسکان بی رویه جمعیت در سال ۱۳۷۲ به عنوان نخستین مصوبه "طرح جامع شهرهای جدید" به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.

کد خبر: 55083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =