ارائه تسهیلات 90 میلیارد تومانی به تعاونی های بانوان در یزد

مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت : درخواست تسهیلات تعاونی ها تا سقف ۲۰۰میلیون تومان در کارگروه هماهنگی استان بررسی و تصویب می شود و درخواست های بالاتر از ۲۰۰ میلیون تا سقف ۴۹۵ میلیون تومان باید به دبیرخانه کمیته راهبری جهت بررسی و تصویب ارسال شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، اولین جلسه بررسی طرح های متقاضیان دریافت تسهیلات موضوع تفاهم نامه وزارت تعاون و بانک قرض الحسنه رسالت با حضور سیدمعین هاشمی مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل اتاق تعاون استان یزد برگزار شد.
در ابتدای این نشست محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: حمایت از تعاونی های بانوان و روستا تعاون در اولویت وزارت است. صنعت بسته بندی و پوشاک دو حوزه ای هستند که مغفول مانده و شرکت های تعاونی بهترین گزینه برای ورود به این حوزه می باشند.
در ادامه سید معین هاشمی مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: تسهیلات ۹۰میلیاردی برای کل کشور با کارمزد ۲ درصدی تعیین شده و حداکثر سقف مجموع تسهیلات قرض الحسنه درخواستی (سرمایه ثابت و گردش) هرتعاونی حداکثر۴۹۵ میلیون تومان است.
وی ادامه داد: حداکثر مبلغ تسهیلات قرض الحسنه سرمایه درگردش نمی تواند از ۲۰۰ میلیون تومان تجاوز نماید.
هاشمی همچنین افزود: درخواست تسهیلات تعاونی ها تا سقف ۲۰۰میلیون تومان در کارگروه هماهنگی استان بررسی و تصویب می گردد و درخواست های بالاتر از ۲۰۰ میلیون تا سقف ۴۹۵ میلیون تومان باید به دبیرخانه کمیته راهبری جهت بررسی و تصویب ارسال گردد.
وی اضافه نمود: تعاونی ها جهت بهره مندی از این تسهیلات می بایست نسبت به واریز سهم آورده خود (۲۵درصد تسهیلات) به حساب تعاونی نزد بانک رسالت اقدام نمایند.
در این نشست با تسهیلات شرکت تعاونی های زیبادوخت خلاق، کویرپوش سما، سوزن طلای ایوان یزد، تعاونی محبوب ناز یزد و تامین نیاز مشاغل خانگی گنجینه هنر استان یزد به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال موافقت شد.

کد خبر: 55521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =