کارآفرینان برتر استان همدان ۸۰۰ فرصت شغلی ایجاد کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، کارآفرینی را توانایی ایجاد یک کسب‌وکار سودآور و پایدار دانست و گفت: هفت کارآفرین برتر این استان برای ۸۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی همدان یوسف شعبانی اظهار داشت: جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر امسال با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی، تاکید بر خلاقیت و نوآوری در کسب و کار، شناسایی کارآفرینان و معرفی برترین‌ها به عنوان الگو به آحاد جامعه به ویژه جوانان در هفته کارآفرینی برگزار می‌شود.

وی با قدردانی از عملکرد کارآفرین برتر استان اظهار داشت: مهمترین مساله در بخش رونق کارآفرینی فروش کالا و محصولات در بازار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: شناسایی و معرفی کارآفرینان برتر، استفاده از توانمندی و تجارب آنان و بررسی و تحلیل فرایند کارآفرینی و نقد عوامل شکست و موفقیت آنان موجب تشویق افراد به کارآفرینی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و توسعه و پیشرفت کشور خواهد کرد.

شعبانی تصریح کرد: جشنواره معرفی کارآفرینان برتر مراسمی برای ارج نهادن به نوآوران و خالقان اشتغال است، کسانی که کسب و کاری را پایه‌گذاری کرده و باعث رشد اقتصادی در کشور خود و توسعه رفاه انسانی شدند.

وی یکی از مهمترین اهداف برگزاری رویدادهای هفته جهانی کارآفرینی را تقویت اکوسیستم کارآفرینی از طریق بالا بردن انگیزش کارآفرینانه در جامعه به ویژه جوانان در راستای ترغیب عموم مردم برای راه‌اندازی کسب و کار اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از برگزاری ۶۲ عنوان برنامه به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی در سطح استان خبر داد و گفت: معرفی کسب و کارهای مبتنی بر کارآفرینی، برگزاری جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر، برگزاری وبینار و نشست‌های کارشناسی با موضوع اشتغال و کارآفرینی و افتتاح مراکز شتابدهی و کافه‌های کارآفرینی در این هفته پیش بینی شده است.

شعبانی، بازدید از واحدهای کارآفرین دانش بنیان، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع کارآفرینی، برگزاری دوره آموزشی در خصوص اصول کارآفرینی و نقش نوآوری در توسعه کارآفرینی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جامعه هدف، برگزاری مسابقه کارآفرین شو در سطح دانشکده‌های سراسر کشور را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: در هفته کارآفرینی سیاستگذاران و تصمیم‌سازان باید به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های خود بپردازند و کارآفرینان تجربیات خود را از شکست‌ها و موفقیت‌ها بیان کنند.

شعبانی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ و اندیشه کارآفرینی گفت: دستگاه‌های اجرایی زمینه ای برای جذب سرمایه کارآفرینان در راستای توسعه تولید و ایجاد اشتغال فراهم کنند.

هفته جهانی کارآفرینی (GEW) بزرگترین رویداد هماهنگ برای ترویج و ترفیع کارآفرینی در جهان است که ۱۴ تا ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲ مطابق با (۲۳ تا۲۹ آبان ماه) سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

کد خبر: 55590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =