کارگران مرز پرویز خان در قصرشیرین ساماندهی می شوند

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت تعاونی گمرک که چندین سال در پرویزخان متولی کارگران بوده و اکنون نیز علاوه بر شرکت انبارها حضور دارند متولی سامان دهی امور کارگران هستند و باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، «شهریارحیدری» در جلسه اداری شهرستان قصرشیرین با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: شرکت انبارهای عمومی که اکنون مدت کوتاهی است که در پرویزخان حضور دارند، طبق مناقصه در تمامی مرزهای کشور هستند انتظار داریم که کمک کنند و با تامین اجتماعی و اداره کار و تمامی دستگاه هایی مختلفی که در مرز درآمد زایی می کنند امور مربوط به کارگران را سامان دهی کنند.

وی قشر کارگری را مظلوم ترین قشر جامعه دانست و گفت: ما به عنوان مدافع مردم و محروم ترین قشر که کارگران هستند باید تلاش کنیم که وضعیت کارگران ساماندهی شود و فرقی نمی کند که کارگران از قصرشیرین و یا دیگر شهرستان های استان برای کارگری در تخلیه و بارگیری مرز پرویزخان فعالیت دارند.

نماینده مردم غرب استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید خروجی داشته باشیم و مشخص شود که هر دستگاه در مرز چه کاری انجام دهد تا این چرخه تکمیل شود و حتما باید بخشی از درآمدهای خالص برای بحث بیمه کارگران اختصاص یابد.

وی ادامه داد: هر کارگری نیز مشمول بیمه نیست چون طبق سن و سال بخشی از کارگران مشمول بیمه نمی شوند و برخی تجار نیز کارگر اختصاصی دارند که باید حق بیمه آن ها توسط تاجر پرداخت شود.

وی با اشاره به ظرفیت مرز رسمی پرویزخان گفت: اگر این ظرفیت نبود یک هزار و ۷۰۰ کارگر کجا مشغول شوند و اکنون کارگران نیز تنها از بی نظمی مرز و تبعیض در تخلیه بارها گلایه دارند که ما باید عدالت و نظم و نسق را در مرز اجرا کنیم.

حیدری گفت: باید متناسب با کار کارگران بیمه ی آن ها پرداخت شود و در این رابطه مدیر پایانه مرزی خسروی به عنوان کسی که سال ها در مرز پرویزخان حضور دارد مسئول آنالیز تعداد کارگران و مشخص شدن تعداد افرادی که قابلیت برخورداری بیمه را دارند می باشند.

وی گفت: انتظار است با آنالیز تعداد کارگران و اطلاعات احصا شده در ۲ هفته آینده جلسه ای با حضورفرمانداری، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی، گمرک و شرکت های متولی کارگران برگزار شود و طبق آن آنالیز بتوانیم تکلیف هر دستگاه را مشخص کرده و خروجی لازم را به نفع کارگران داشته باشیم و خدمت ماندگار به بخش کارگری و جوانان فعال در این بخش ارائه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به اینکه شرکت انبارهای عمومی گمرک که هم اکنون متولی کارگران است آمار دقیقی از کارگران ندارد، گفت: با وجود با پیگیری های اداره کار شرکت انبارها تعداد کارگران را یک هزار و ۴۰۲ نفر اعلام کرد که از این افراد طبق استعلام صورت گرفته توسط همکاران ما در اداره کار ۱۱۱نفر فاقد کد ملی بودند.

«مختار احمدی» افزود: همچنین ۲۴۶ نفر بیمه شده ی تامین اجتماعی، هستند که از این تعداد ۲۲۴ نفر بیمه کارگری و ۱۸ نفر بیمه ی کارگران ساختمانی و ۴ نفر مقرری بگیر بیمه ی بیکاری هستند و تعداد ۹۳۵ نفر نیز فاقد بیمه فعال می باشند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: از مجموع یک هزار و ۴۰۰ نفر کارگر تخلیه و بارگیری مرز پرویزخان زیر ۱۰۰ نفر بیمه هستند که این فاجعه است در حالی که طبق بخشی از درآمدهای احصا شده شرکت انبارها و شرکت های زیر مجموعه ی آن، این شرکت توانایی پرداخت بیمه ی کامل این تعداد کارگر را دارد. «

«محمد حیدری» افزود: مرز رسمی پرویزخان توسط نظام جمهوری اسلامی ایجاد شده که بسیار مهم و راهبردی بوده و سهم بزرگی در اقتصاد کشور دارد و لی نتواسته مساله شغل و اشتغال را حل کند.

وی اظهار کرد: ۹۵ درصد سهم مراجعات افراد به ما و مدیران مساله شغل و اشتغال بوده و این مرز نیز توان اشتغال آفرینی دارد ولی اکنون کارگران تخلیه و بارگیری فعال در مرز که از قصرشیرین و حتی شهرستان های همجوار هستند وضعیت نامناسبی دارند و این اشتغال آفرینی نباید منجر به وضعیت روانی و ناامنی شود و این موضوع مهمی است

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: سامان دهی کارگران، پرداخت حق بیمه و دستمزد و درآمد آن ها، مسایل و انحرافات موجود موضوع مهمی است که باید برای آن تصمیم گیری و حل شود و باید این مهم تا پایان سال نهایی شده و این معضل نباید برای سال آینده باقی بماند. ۹۳۵ کارگر تخلیه و بارگیری فاقد بیمه فعال هستند

کد خبر: 57140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =