آیا کانال 1.7 میلیون واحدی بورس هفته آینده شکسته می‌شود؟

بورس تهران امروز «چهارشنبه۲۸دی» و در آخرین روز معاملاتی هفته جاری با افزایش بیش از دو هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بورس تهران امروز درحالیکه در ابتدای آغاز به کار معاملات روند نزولی را در پی گرفت، اما در ادامه رفته‌رفته توانست منفی‌ها را جبران کند، به‌طوریکه در پایان شاخص کل بورس با ۲.۰۹۵ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۶۸۹ هزار واحدی صعود کرد. بر همین اساس باید دید که آیا در هفته آینده بورس می‌تواند کانال ۱.۷ میلیون واحدی را بشکند. شاخص کل با معیار هم وزن نیز امروز ۲.۵۳۹ واحد افزایش یافت و به رقم ۵۲۶ هزار و ۱۸۷ واحد رسید.

همچنین روز چهارشنبه نمادهای توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، پالایش نفت تهران، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

از سویی امروز شاخص فرابورس نیز با ۶۷ واحد افزایش در رقم ۲۱ هزار و ۵۰۷ واحد ایستاد و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، مدیریت انرژی امیدتابان پور، بیمه کوثر و پویا زرکان آق‌دره نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل بانک دی و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل فرابورس گذاشتند.

در معاملات روز جاری نیز ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم بالغ بر ۸.۵ هزار میلیارد تومان شد که این موضوع نشانه این است که همچنان با وجود رشد بورس طی یک ماه اخیر اقبال به این بازار وجود دارد و می‌توان گفت، حداقل با توجه به افزایش قیمت دلار در بازار امروز، طی هفته آینده اصلاحی برای بازار سهام نمی‌توان متصور بود.

در مقابل می‌توان انتظار داشت با توجه به رشد مجدد قیمت‌ها در سایر بازارهای دارایی، بورس نیز کماکان مورد توجه باشد و همچنان به رشد خود ادامه دهد، اما قدر مسلم این روند نوسانی و همراه با بالا و پایین‌های متعددی خواهد بود.

کد خبر: 57150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =