افزایش سهم بیمه تکمیلی با هدف ارتقای خدمات درمانی بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: افزایش سهم بیمه تکمیلی از سوی سازمان تامین اجتماعی علاوه بر رضایتمندی مستمری‌بگیران و بازنشستگان، موجب ارتقای خدمات درمانی به این گروه از افراد تحت پوشش می‌شود.

علی دهقان‌کیا در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: از آنجا که بازنشستگان به واسطه شرایط سنی به دریافت خدمات درمانی در سطوح بالا نیاز دارند این افزایش سهم بیمه تکمیلی درمان، امکان پوشش بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمانی این قشر از سوی سازمان تأمین اجتماعی را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: اکنون با این افزایش سهم بیمه تکمیلی، انتظار رفع برخی موانع ارائه خدمات، جبران کمبودها و ارتقاء خدمات درمانی به گروه مستمری‌بگیران و بازنشستگان را داریم.

دهقان‌کیا افزود: با توجه به برخی مشکلات مرتبط با بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه تکمیلی امیدواریم با حمایت سازمان تأمین اجتماعی در حل این کاستی‌ها اقدام شود.

وی اضافه کرد: البته در سال‌های اخیر سازمان تأمین اجتماعی درصدد حل چالش‌ها و مشکلات مرتبط با حوزه درمان بازنشستگان و مستمری‌بگیران با مراکز درمانی و بیمارستانی طرف قرارداد بوده است.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران افزود: ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان از سوی تأمین اجتماعی می‌تواند زمینه تحقق رضایتمندی بیشتر این قشر را فراهم کند. اکنون با توجه به هزینه‌های بالای درمانی سازمان تأمین اجتماعی در مراکز ملکی تحت پوشش و بیمارستان‌های دولتی خدمات درمانی مناسب و مطلوبی را به بیمه‌شدگان و بازنشستگان ارائه می‌دهد اما هنوز برخی مشکلات در راستای دریافت خدمات به این گروه وجود دارد.

کاهش هزینه‌های بازنشستگان هدف افزایش سهم بیمه تکمیلی

دهقان‌کیا ادامه داد: با توجه به تاثیر اقدامات تأمین اجتماعی در بخش بیمه تکمیلی به طور یقین این اقدامات موجب کاهش هزینه‌های درمانی بازنشستگان خواهد شد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: حتی با در نظر گرفتن رشد سهم تأمین اجتماعی در بیمه تکمیلی، همچنان در حوزه درمان چالش‌هایی وجود دارد که از طرف سازمان برای حل آنها اقدام شده است.

وی حرکت مثبت سازمان تامین اجتماعی در راستای ارتقای خدمات درمانی تکمیلی را قابل تقدیر دانست و افزود: با توجه به سهم پرداختی ۹۱ و ۲۰۵ هزار تومانی بازنشستگان برای بیمه تکمیلی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، سهم پرداختی تأمین اجتماعی در این بخش حدود ۱۲۰ درصد رشد دارد.

تقبل ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط سازمان

وی اضافه کرد: براساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی، اکنون ۵۰ درصد از ۲۰۵ هزار تومان حق بیمه تکمیلی بازنشستگان از طرف این سازمان تقبل شده است.

دهقان‌کیا بیان کرد: با افزایش سهم پرداختی سازمان از مجموع حق بیمه تکمیلی، هر فرد بازنشسته‌ ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان حق بیمه تکمیلی و ۲۴ هزار تومان تحت عنوان بیمه عمر پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: در مجموع بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان برای حق بیمه تکمیلی و بیمه عمر خود در سال جاری حدود ۱۲۶ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: این در حالی است که تعهدات تأمین اجتماعی در قبال بیمه آتیه‌سازان حافظ از ۴۵ هزار تومان بابت هر بازنشسته به ۱۲۶ هزار تومان رسیده است.

ضرورت نظارت بر توسعه خدمات درمانی

به گفته دهقان‌کیا، نظارت بر توسعه خدمات درمانی بیمه تکمیلی از طرف شرکت بیمه‌ای طرف قرارداد پس از افزایش سهم تأمین اجتماعی یک ضرورت است. به همین منظور بازنشستگان و مستمری‌بگیران انتظار رشد سطح خدمات مطلوب حوزه درمان از طرف بیمه طرف قرارداد را دارند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تهران افزود: ارائه خدمات مطلوب درمانی به بازنشستگان موجب رضایتمندی آنها می‌شود اما تحقق این مهم با افزایش بیمارستان‌ها یا پاراکلینیک‌های طرف قرارداد با بیمه آتیه‌سازان حافظ امکانپذیر می‌شود.

وی بیان کرد: با وجود پرداخت تمام بدهی مراکز درمانی و بیمارستانی طرف قرارداد از سوی سازمان، اما مطالبات تأمین اجتماعی از این مراکز به طور کامل وصول نشده است.

دهقان‌کیا اضافه کرد: اکنون میزان مطالبات سازمان از مراکز درمانی طرف قرارداد ۱۲ هزار میلیارد تومان است، اما طلب آنها از تأمین اجتماعی هشت هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی بیان کرد: یکی از دلایل ارائه نشدن برخی خدمات به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در این مراکز طرف قرارداد همین موضوع است که باید در این زمینه هم باید اقدامات لازم صورت گیرد.

سازمان تأمین اجتماعی که اکنون خدمات درمانی، بیمه‌ای و بازنشستگی به ۴۵ میلیون بیمه شده را به عهده دارد، چهار میلیون و ۱۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر را تحت پوشش دارد.

کد خبر: 57275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =