۶ هزار و ۵۹۶ نفر به جامعه کارگری استان مرکزی اضافه شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۶ هزار و ۵۹۶ نفر از ابتدای امسال تاکنون به جامعه کارگری این استان اضافه شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، «جمشید امیدی» با بیان این خبر افزود: روند خوبی در راستای رونق تولید و اشتغال در استان مرکزی وجود دارد که امید است مستمر باشد و روز به روز به وضعیت مطلوب‌تری برسد.

وی بیان کرد: در این مدت، ۶ هزار و ۴۲۷ نفر هم به بیمه‌شدگان اصلی استان مرکزی اضافه شد و آمار بیمه‌شدگان اجباری نیز در پایان پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲ و ۹ دهم درصد افزایش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: عرضه نیروی کار و تقاضای کار در بیش از نیمی از شهرستان‌های این استان برعکس شده و کارفرمایان به دنبال جذب نیرو هستند.

امیدی اظهار داشت: نرخ بیکاری استان مرکزی در تابستان سال ۹۹ به هشت و یک دهم درصد، در سال ۱۴۰۰ به هفت و هفت دهم درصد و در تابستان امسال به ۶ و چهار دهم درصد رسید.

وی گفت: جمعیت مقرری بگیر بیمه بیکاری استان مرکزی در پایان پاییز سال ۱۴۰۰ به چهارهزار و ۵۵ نفر رسید و این آمار در امسال به سه‌هزار و ۳۹۶ نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: این استان به عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور محسوب می‌شود و بیشترین سهم اشتغال استان مرکزی با ۴۴ و ۲ دهم درصد در این بخش است.

امیدی عنوان کرد: تعداد کارگاه‌های فعال این استان امسال نبست به پاییز سال گذشته، ۳۱۷ کارگاه بیشتر شده که بیانگر رشد یک و ۲ دهم درصدی است.

استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران، دارای حدود سه هزار واحد صنعتی وتولیدی بزرگ، متوسط و کوچک است.


کد خبر: 57427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =