انحراف رویه کاری برخی از مراکز کاریابی در لرستان

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از انحراف رویه کاری برخی از مراکز کاریابی در این استان انتقاد کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، علی جهانی در سخنانی با اشاره به مراکز کاریابی لرستان، اظهار داشت: متأسفانه این مراکز در سامانه رصد از سایر دستگاه‌های اجرایی و واحدهای ایجاد اشتغال کم کارتر شده اند.

وی، گفت: دلیل عمده این موضوع تغییر رویه کاری این مراکز به سمت شکایات کارگری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، تصریح کرد: ما برای کم شدن هزینه کارگران اخراجی که برای پیگیری به شکایت خود به مراکز کاریابی مراجعه می‌کنند نفراتی را از کارشناسان اداره کار در برخی از این مراکز مستقر کردیم که درخواست شکایت این افراد را به صورت رایگان ثبت می‌کنند.

جهانی، عنوان کرد: هرچند پیگیری شکایات کارگری توسط مراکز کاریابی غیر قانونی نیست اما این مراکز نباید از رسالت اصلی خود خارج شوند.

انتخابات کانون بازنشستگان بهمن ماه برگزار می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد آخرین وضعیت کانون بازنشستگان، گفت: هجدهم بهمن ماه انتخابات این کانون در سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، تصریح کرد: در این میان مشکلاتی بین اعضای کانون وجود داشت که خوشبختانه مرتفع شده و برای برگزاری انتخابات مشکلی وجود ندارد.

پرداخت ۶۵ میلیارد به مشاغل خانگی

جهانی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: از ابتدای سال تا کنون دو هزار و ۲۱ درخواست مشاغل خانگی برای ما ارسال شده است که تمامی آنها برای دریافت تسهیلات حمایتی به بانک‌ها معرفی شده اند.

وی، عنوان کرد: در این راستا اعتباری بالغ بر ۱۰۸ میلیارد تومان در اختیار استان قرار گرفته است که بانک‌ها تاکنون بیش از ۶۵ میلیارد تومان آن را به متقاضیان پرداخت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، ادامه داد: مابقی این تسهیلات نیز برای پرداخت به متقاضیان در حال انجام است.

جهانی، تصریح کرد: سهم هر شهرستان در این تسهیلات مشخص و واگذار شده است.

کد خبر: 57515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =