پوشش بیمه‌ای ۸۳۳ هزار نفر در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی

مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: در راستای اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۸۳۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

شکوری در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، چهار گروه در قالب بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه اختیاری، دانشجویی و زنان خانه‌دار از خدمات بیمه‌ای این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: به همین منظور در بخش بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و با اجرای این طرح بیمه‌ای، حدود ۴۷۷ هزار نفر از خدمات تأمین اجتماعی برخوردار شدند.

شکوری تعداد دانشجویان بهره‌مند از خدمات طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی را نیز ۳۳ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در بخش بیمه زنان خانه‌دار ۱۶۵ هزار نفر از زنان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: همچنین در بخش بیمه اختیاری ۱۵۷ هزار نفر با اجرای طرح بیمه‌ فراگیر، از خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی سازمان بهره‌مند شدند.

به گفته وی، در راستای اجرای اصل یک قانون تأمین اجتماعی و اصل ۲۹ قانون اساسی، این سازمان به دنبال جذب بیمه‌شدگان جدید با استفاده از انواع بیمه‌ها است.

شرایط بهره‌مندی از بیمه دانشجویان و زنان خانه‌دار

شکوری درباره شرایط بهره‌مندی دانشجویان از بیمه تأمین ‌اجتماعی گفت: در بیمه دانشجویی و زنان خانه‌دار به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی نرخ پرداخت حق‌بیمه برای این گروه‌ها ١٢، ١۴ یا ١٨ درصد دستمزد یا درآمد ماهانه به صورت انتخابی برای متقاضیان است.

وی ادامه داد: این گروه‌های فاقد بیمه برای بهره‌مندی از خدمات تأمین اجتماعی می‌توانند با پرداخت ۵١٨، ۶٠۴ و ٧٧٧ هزار تومان از خدمات بیمه‌ای تأمین ‌اجتماعی استفاده کنند.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی شرط سنی برای استفاده از این بیمه‌ها ۱۸ تا ۵۰ سال است، افزود: پرداخت نرخ حق بیمه در سه سطح ۱۲ درصد با تعهدات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، ۱۴ درصد استفاده از تعهدات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و کامل‌ترین نرخ پرداخت حق ‌بیمه با ۱۸ درصد همه تعهدات مربوط به بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی را برای افراد متقاضی به دنبال دارد.

انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه براساس موقعیت اقتصادی فرد است

شکوری در ادامه درباره نوع قرارداد و پرداخت حق بیمه توسط دانشجویان و زنان خانه‌دار و افراد مشمول طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی گفت: براساس قراردادی که این افراد با سازمان تأمین اجتماعی دارند ممکن است یک تا دو ماه بعد قرارداد خود را فسخ کنند و دوباره پس از چند ماه عدم بیمه‌پردازی قرارداد جدیدی با سازمان منعقد کنند.

وی ادامه داد: فرد بیمه‌شده در راستای اجرای طرح بیمه فراگیر می‌تواند در طول سال چند بار قرارداد منعقد کند و این موضوع بستگی به موقعیت اقتصادی فرد دارد.

به گفته وی، در ۱۰ ماه گذشته سال جاری، این تعداد افراد بیمه‌شده در راستای اجرای طرح بیمه فراگیر در سیستم خدمات غیرحضوری سازمان قرارداد داشته‌اند و منجر به پرداخت حق بیمه از سوی آنان شده است.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: اما اینکه این پرداخت حق بیمه پایدار است یا تداوم داشته باشد می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد.

او اضافه کرد: موضوع پایداری پرداخت حق بیمه از سوی افراد بستگی به رفتار بیمه‌شده، موقعیت اقتصادی فرد و نیاز مشمولان این طرح‌ بیمه‌ای به خدمات تأمین اجتماعی بستگی دارد. بنابراین در صورت لزوم بررسی و تحلیل لازم درباره این موضوع از سوی سازمان تأمین اجتماعی انجام خواهد شد.

شکوری در ادامه گفت: طبق آمارها و اطلاعات موجود ۸۳۳ هزار نفر از این بیمه‌شدگان در ۱۰ ماه قرارداد با سازمان منعقد کرده‌اند و از خدمات غیرحضوری و همه‌جانبه تأمین اجتماعی استفاده کردند.

وی در پایان افزود: این قراردادهای بیمه‌شدگان منجر به بیمه‌پردازی آنان در این مدت شده است و اینکه تداوم داشته یا مقطعی بوده در افراد مختلف متفاوت بوده است.

کد خبر: 57523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =