آئین‌نامه اجرایی جدید قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی‌ها مصوب شد

هیات وزیران‌ به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌ها و به استناد تبصره ۴ ماده واحده قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن پروانه کار مصوب ۱۳۸۰، آئین‌نامه اجرایی جدید قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی را تصویب کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تمرکززدایی و تفویض اختیار امور کاریابی‌ها به ادارات کل اجرایی، تخصصی‌کردن و گسترش دامنه فعالیت کاریابی غیردولتی و تدقیق چارچوب فعالیت کاریابی خارجی، تعیین ترکیب جدید اعضای هیات‌های مرکزی و استانی در راستای بهبود تصمیمات و تکریم ارباب رجوع و پشتیبانی از حقوق کارجویان و کاریابی‌ها از موارد برجسته این آئین‌نامه محسوب می‌شوند.

پیش‌نویس اصلاحیه "آئین‌نامه اجرایی قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن پروانه کار، پس از سیر مراحل قانونی و تبادل نظر در جلسات کارشناسی در کمیسیون مدیریت امور عمومی و سرمایه انسانی هیات دولت با حضور نمایندگان کاریابی‌ها برگزار و به تصویب نهایی هیئت وزیران رسید.

آئین‌نامه مذکور همچنین پس از تصویب هیأت وزیران، توسط معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار برای اجرا به ادارات کل کار استان‌ها ابلاغ‌ شد.

آئین‌نامه اجرایی جدید قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی‌ها مصوب شد

کد خبر: 57909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =