بورس باز هم رکورد شکست

بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «هفتم اسفند» با رشد بیش از ۶۰ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بورس تهران در دومین روز هفته جاری معاملات بسیار خوبی را پشت سر گذاشت، به‌طوریکه شاخص کل بورس با ۶۵ هزار و ۵۲۰ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۸۰۴ هزار واحد صعود کرد و به نوعی وارد کانال ۱.۸ میلیون واحدی شد، شاخص کل با معیار هم وزن هم ۱۰ هزار و ۷۰۶ واحد افزایش یافت و به رقم ۵۳۶ هزار و ۳۷۰ واحد رسید و ب در این بازار ۹۷۲ هزار معامله به ارزش ۱۵۰ هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال انجام شد.

همچنین روز جاری نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. شاخص فرابورس هم با صعودی ۵۴۹ واحدی در رقم ۲۲ هزار و ۷۵۷ واحد ایستاد. در این بازار ۶۲۹ هزار معامله به ارزش ۹۹ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای سنگ آهن گوهرزمین، بیمه پاسارگاد و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی این بازار گذاشتند.

این در حالیست که با رشد ۴۷۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۳.۸ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی ها تراز منفی ۲۸۳ میلیارد تومانی در سهام و حق تقدم ثبت کردند و تا به اینجا ۹۹۰ میلیارد تومن پول حقیقی از صندوق های درامد ثابت خارج شده است.

از سویی ارزش معاملات سهام و حق تقدم امروز، مثل چارت شاخص کل از سقف قبلی که حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان بود عبور کرد و سقف جدیدی رو ثبت کرد. همچنین خروج روزانه حدود یک هزار میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق های درآمد ثابت عدد کمی نیست و این پول‌ها به راحتی می‌توانند بازار سهام را حرکت دهند.

از طرفی روند افزایشی ارزش معاملات سهام و حق تقدم و شکستن سقف قبلی هم نکته بعدی هست که روی تابلوها چراغ سبزی برای برای ادامه روند فعلی است. طی یک هفته گذشته فقط شاخص کل بورس ۱۸ درصد رشد کرده که بی شک همین رشد خیره کننده هفتگی کم کم تماشاگران داخل و بیرون بازار را برای خرید سهم و ورود به بازار وسوسه خواهد کرد.

کد خبر: 58070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =